Bid Manager till Kinnarps i Stockholm och Göteborg
Poolia Stockholm AB / Kundservicejobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Stockholm AB i Nacka,
Hallsberg,
Karlstad,
Örebro,
Ludvika eller i
hela Sverige Triggas du av tanken på att vinna fler upphandlingar och nya avtal? Har du förmågan att projektleda, involvera rätt personer och kvalitetssäkra information? Om du vill vara med på den spännande resan att vidareutveckla Kinnarps Bid-funktion, då ska du läsa vidare! Det här är rollen för dig som gillar teamarbete, är analytisk, har sinne för detaljer och en fallenhet för affärer.
Kinnarps söker Bid managers till både Stockholm och Göteborg, sök redan idag!
Publiceringsdatum2019-02-22Dina arbetsuppgifterRollen som Bid manager är en specialisttjänst i syfte att stödja organisationen med fokus på att ge kvalificerat säljstöd kring anbudsavtalens villkor och innehåll vid större anbudsinlämningar samt lokala anbud/upphandlingar.
Du arbetar med ramavtalsupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar för Kinnarps, såväl komplexa som enklare anbud. Detta innebär att driva det operativa anbudsarbetet där du bevakar, producerar, projektleder och kvalitetssäkrar anbud främst inom offentlig upphandling enligt LOU utifrån ett koncernövergripande affärmässighetstänk. I rollen ingår även att deltaga vid större privata upphandlingar/anbud i samarbete med ansvarig KAM och berörd säljenhet.
Organisatoriskt tillhör rollerna "Anbudsgruppen" på Kinnarps Sverige Försäljning AB och är placerade i Stockholm och Göteborg. Den "Centrala anbudsgruppen", med placering i Kinnarp, ansvarar för att driva centrala (rikstäckande och regionala) ramavtalsupphandlingar samt att stötta lokala upphandlingar och anbudsförfrågningar på säljenheter runt om i Sverige.
Anbudsgruppen ansvarar även i viss utsträckning för avtalsvård och -utveckling samt administration av befintliga avtal såsom implementering och uppföljning. Därtill inkluderas även andra försäljnings- och marknadsrelaterade uppgifter som exempelvis konkurrent-, pris- och produktanalys.
Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, med fördel inom anbud/offentlig upphandling, samt flerårig erfarenhet av operativt anbudsarbete inom offentliga upphandlingar och avtalshantering. Erfarenhet av LoU är ett krav för denna tjänst. Du har arbetat i TendSign eller annat upphandlingsverktyg och hanterar Word och Excel obehindrat. Vidare uttrycker du dig väl på svenska i tal och skrift med en utmärkt förmåga att skapa intresseväckande och överskådligt textmaterial och dina kunskaper i engelska är på en god nivå.
För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara analytisk, noggrann och strukturerad. Du är ansvarstagande med förmåga att prioritera, driva ditt arbete framåt och slutföra dina uppgifter. Därtill har du lätt för att samarbeta och kommunicera med personer på olika nivåer både internt och externt. Sist men inte minst söker vi dig med ett brinnande intresse för LOU och affärer!
Om Kinnarps
Kinnarps grundades 1942 av Jarl och Evy Andersson. Kinnarps levererar inredningslösningar för kontor och offentliga utrymmen. Hög kvalitet och låg miljöpåverkan kännetecknar hela värdekedjan, från råmaterial till färdiga arbetsplatslösningar. Kinnarps är en av Europas största leverantörer av arbetsplatsinredningar. Kinnarps har 2100 anställda och driver försäljning i 40 länder med en omsättning på ca 4,2 miljarder 2017/18.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-17
Ange följande referens när du ansöker: 52628
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Stockholm AB
AdressPoolia Stockholm AB
Kungsgatan 57 A
10124 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 57 A
Jobbnummer 4630568
Observera att sista ansökningsdag har passerat.