Bid Manager till Kentor

Kentor IT / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kentor IT i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

På Kentor jobbar vi nära våra kunder och låter inspiration, nyfikenhet och energi prägla våra projekt. Vi vågar tänka nytt och vi tar ibland utmanande vägval. Då vi brinner för att skapa verklig nytta får vi långsiktiga relationer med våra kunder. Kentor har 320 medarbetare i Stockholm, Göteborg och St. Petersburg och är en del av TeleComputing-koncernen. Kentor har varit lönsamt varje år sedan starten 1983, något vi är mycket stolta över.

Kentor söker nu en Bid Manager till ett vikariat med start omgående till och med slutet av december 2017 med option till förlängning. För dig med erfarenhet och intresse av offentlig upphandling har vi en intressant möjlighet att erbjuda!
Om rollen

I rollen som Bid Manager blir du en nyckelperson som axlar ansvaret för Kentors anbudsprocess gentemot främst offentlig sektor. Ditt huvudmål blir att vinna nya avtal till Kentor, och vägen dit går genom att bygga upp och underhålla strukturkapital som används vid upphandlingar, projektleda anbudsteam och till sist leverera excellenta anbud med hjälp av vårt säljteam. Du får en utmanande roll i en väletablerad säljorganisation där du bidrar till att Kentor tar nya affärer och växer!
Profil

Vid upphandling kommer du ansvara för anbudets utformande, både vid helhetsåtaganden och ramavtal. Du ansvarar för att bilda projektgrupper tillsammans med organisationens mest lämpliga medarbetare och är därefter den som leder och koordinerar dessa grupper som tillsammans levererar bästa möjliga anbud vid varje tillfälle. Vi tror att du har lätt för att formulera dig skriftligt och tar en aktiv roll i att producera text i våra anbud. Viktigt är också att vara noggrann och kunna avgöra att vi ger korrekt svar i våra anbud.

Utöver det stöttar du organisationen rent strategiskt i anbuds- och avtalsfrågor samtidigt som du sörjer för att Kentor arbetar proaktivt och genomtänkt vad gäller upphandling och avtal. Du tar sikte mot att utveckla vårt anbudsskrivande i stort och är den som uppdaterar stöddokumenten för ramavtal och anbud.
Kunskaper/Kompetenser

• Kunskap och erfarenhet om offentlig upphandling/LOU
• Akademisk bakgrund/högskoleutbildning
• Projektledning
• Erfarenhet från IT-konsultbranschen är ett plus men inte ett krav
• God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift
• Förmågan att arbeta noggrant och se detaljer

Varför ska du jobba hos oss?

Vi erbjuder möjligheten att ta steget in i en stabil och väletablerad organisation, där du ändå arbetar i en liten grupp med stort eget inflytande. Vi värdesätter kompetensspridning och träffas regelbundet för att lära av varandra. Kentor är för andra året i rad certifierad arbetsgivare hos Karriärföretagen, vilket är en prestigefull utmärkelse vi är stolta över. Du vill, liksom vi, ha kul på jobbet - och du vill fortsätta att utvecklas!
Ansök

Låter detta intressant? Skicka in ditt CV och personliga brev redan idag! Har du frågor om tjänsten eller Kentor, är du välkommen att höra av dig direkt till Säljchef Anders Uddenberg, anders.uddenberg@kentor.se

Varaktighet, arbetstid
1 -

Publiceringsdatum
2017-03-20

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kentor IT

Adress
Kentor IT
Vasagatan 38, 6 tr
11120 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 38, 6 tr

Jobbnummer
3385577

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kentor IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kentor IT: