Bid Manager Nexer Group
Nexer AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2022-12-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bid Manager Nexer Group" (publicerad 2023-01-19) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nexer AB i Stockholm,
Järfälla,
Södertälje,
Strängnäs,
Enköping eller i
hela Sverige Nexer söker nu en erfaren Bid Manager att projektleda anbuds- och ramavtalsarbete samt att och koordinera arbetet. Är du en person som värdesätter struktur och effektivitet? Då kanske du är vår nya kollega!
Vänta inte, sök idag.
Sales Enablement på Nexer är en relativt ny enhet där du har möjlighet att påverka hur enheten kommer att arbeta med anbud framåt. Tjänsten är placerad på koncernnivå vilket gör att du får en god helhetsbild av hela vår organisation. Du och dina kollegor inom Sales Enablement har en oerhört viktig roll för att säkra Nexer Groups fortsatta framgång på den svenska såväl som på den internationella marknaden.
Om rollen:
I den här rollen arbetar du med anbud och avtal för Nexer Group med huvudsakliga inriktning inom offentlig verksamhet men också för privata verksamheter. Detta innebär ett anbuds- och ramavtalsarbete i nära samarbete med alla våra enheter där vi arbetar mot såväl den offentliga som den privata marknaden. Du projektleder arbetet med våra anbud, från kvalificering av upphandlingsunderlaget till dess att avtal är skrivet. Du ansvarar för att koordinera och fördela uppgifter och ansvar, sätta tidplaner samt bevaka tillkommande information i anbudet.
Vidare innebär arbetet att du självständigt skriver, granskar och sammanställer texter utifrån information och material du inhämtat från projektgruppen (bidteamet för aktuell upphandling) och andra nyckelpersoner. Du fungerar även som centralt affärsstöd, såväl internt som i möten med kund där du tillhandahåller professionell och serviceinriktad support i affärs-, anbuds-, förhandlings- och avtalsfrågor inklusive rådgivning vad gäller anbudsstrategi och taktik. Detta sker likväl på den lokala som den internationella marknaden.
Publiceringsdatum2022-12-08BakgrundVi söker dig som har relevant akademisk utbildning tillsammans med minst några års erfarenhet från anbudsarbete alternativt upphandling/inköp inom Tech-området. För att lyckas i rollen har du:
• Mycket god kunskap om LOU, samt offentlig upphandling.
• Mycket goda kunskaper i anbudsarbete för den offentliga sektorn.
• Mycket goda ledaregenskaper och mycket god erfarenhet av att leda projekt.
• Goda kunskaper om MS Office och en av dina främsta styrkor är att skriva samt producera välformulerade och professionella underlag samt ta fram olika former av analyser.
• Du har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
Vi ser det som meriterande om du har:
• Arbetat som Bid manager mot den offentliga sektorn
• Arbetat inom IT-konsultbranschen
• Erfarenhet av försäljning
Vidare tror vi att din förmåga att prioritera och organisera är god och du arbetar effektivt för att möta korta deadlines med bibehållen god kvalitet. Du arbetar i projektform varpå din förmåga att leda och skapa goda relationer blir avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Gott omdöme och förmåga att agera självständigt är andra viktiga egenskaper likväl som sinne för detaljer och analys. Arbetet kräver mycket god struktur, noggrannhet och hög kvalitet, med hög grad av effektivitet och kvalitetssäkring i upphandlingsprojekten. Är du rätt person för oss tror vi att du har ett lyhört förhållningssätt, är kundorienterad och har stort fokus på affären.
Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan här nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer, hör av dig till Ulrika Nord på
Ulrika.nord@nexergroup.com. Vi tar löpande emot ansökningar, så vänta inte med att söka!
Placeringsort: Stockholm
Start: Omgående
Nexer som arbetsgivare
Jobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Dessutom erbjuder vi en flexibel arbetspolicy, där det finns möjlighet att arbeta på distans när det passar dig och ditt uppdrag.
Vår kultur
Vår vision är Promising future - det är viktigt för oss att göra skillnad och bidra till en bättre framtid. Vi har ett engagemang för våra kunder och en uppriktig omtanke om varandra. Vi omfamnar mångfald och tror att människor med olika bakgrunder och erfarenheter gör vårt arbete och vårt företag bättre. Vi värdesätter innovation och viljan att utvecklas och ta nästa steg - framåt och uppåt. Dessutom har vi roligt på jobbet!
Ersättning Enligt Ö.K
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nexer AB (org.nr 556451-9345),
https://nexergroup.com Jobbnummer 7240765
Observera att sista ansökningsdag har passerat.