Bid Manager Inom Offentlig Sektor Till Alten

Alten Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
2019-01-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bid Manager Inom Offentlig Sektor Till Alten" (publicerad 2019-03-04) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Stockholm, Upplands Väsby, Södertälje, Uppsala, Östhammar eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av anbudsprocessen och trivs i en koordinerande och säljande roll med många kontaktytor? ALTEN söker nu en Bid Manager med stort affärsintresse som vill ansvara för och utveckla vårt anbudsarbete!

Publiceringsdatum
2019-01-28

Arbetsuppgifter
Som Bid Manager kommer du att bevaka förfrågningar och upphandlingsannonser, göra bedömningar av vilka som ska svaras på samt ta fram säljande anbudssvar som leder till fler goda affärer. I den här rollen har du ett koordinerande och projektledande ansvar under själva upphandlingsprocessen. Genom att lägga upp en projektplan säkerställer du att rätt person blir involverad vid rätt tillfälle och att vi håller tidsramar och kvalitet enligt vår anbudsprocess.

DIN PROFIL
Vi söker dig som är social, driven och som ser en skönhet i det skrivna ordet. Du går igång på utmaningar och för dig faller det sig helt naturligt att jobba utifrån olika mål. Du är dessutom bra på att bygga relationer och att skapa förtroende hos människor.

Kvalifikationer
• 1-5 års arbetslivserfarenhet inom försäljning
• Goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Ibland kan resor i tjänsten förekomma och därför ser vi att du även innehar körkort B

För att trivas i rollen är du troligtvis en person som gillar ordning och reda, du arbetar strukturerat och lämnar inget åt slumpen. Vidare tror vi att du har en god kommunikativ förmåga och har ett strategiskt och analytiskt förhållningssätt samt en drivkraft att vinna nya affärer och utveckla nya affärsmöjligheter. Du behöver vara en nätverkande person som tycker om att arbeta både självständigt och i nära dialog med verksamheten.

VARFÖR SKA DU VÄLJA ALTEN?
ALTEN är ett av Europas ledande konsultbolag med 30 000 anställda i 22 länder. Att vår personal är vår viktigaste resurs är givet och att sträva efter att erbjuda utveckling och karriär blir därför lika självklart. Hos oss får du även möjligheten till ett stort affärsnätverk och din roll innehåller många spännande erfarenhetsutbyten. Vi erbjuder dig en rolig arbetsplats som präglas av fartfylldhet, frihet under ansvar och härliga kollegor.

Sista ansökningsdag för tjänsten är 28 februari. För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR Partner Sofia Johansson på sofia.johansson@alten.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-avdelningen, Alten

Företag
Alten Sverige AB

Adress
Alten Sverige AB
Theres Svenssons gata 15
41755 Göteborg

Kontorsadress
Theres Svenssons gata 15, Göteborg

Jobbnummer
4581019

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alten Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige AB: