BID Engineer och tekniskt affärsstöd

Siemens AB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Siemens AB i Solna, Stockholm, Huddinge, Upplands Väsby, Södertälje eller i hela Sverige

Följ med på vår fortsatta resa in i framtiden #Environmentsthatcares

Hej!


Visste du att byggnader kan tala?* Byggnader uppkopplade mot Siemens digitala värld berättar ständigt för oss hur dem mår.


Jag heter Tina och jobbar med ett härligt sälj- och BID team bestående av 13 olika personligheter i det som vi kallar för Branch Öst (Storstockholm) inom Siemens Smart Infrastructure. Tillsammans arbetar vi med våra fyra affärsområden: fastighetsautomation, brandsäkerhet, säkerhetssystem och energilösningar för kommersiella fastigheter.


Nu söker vi en ny medlem till vårt sammansvetsade gäng. Tycker du digitalisering är spännande? Gillar du att arbeta både i team och självständigt? Skapar du dina egna möjligheter och din framgång där du själv styr din vardag? Gillar du att idrotta och leverera på uppsatta mål?


Som BID Engineer ansvarar du att tillsammans med våra Account Managers ta fram vinnande anbud för våra uppdrag avseende fastighetsautomation. Du arbetar tätt ihop med sälj där du följer med som tekniskt affärsstöd och träffar våra kunder/prospekts. Du är en del i ett kundteam och arbetar både taktiskt och strategiskt i detta team.


Vår region har kontor i Solna, Uppsala och Södertälje. Ditt arbetsområde kommer i första hand avse Stockholm och Uppsala där du förväntas pendla mellan dessa två kontor. Men din arbetsplats kommer att vara på kontoret, ute hos kund, hemifrån eller på resande fot då vår teknik möjliggör att du arbetar därifrån du befinner dig. Det är med andra ord arbetet för dagen och kunderna som styr från vilken plats du utför ditt arbete. Men det kräver också att du tar ansvar för att planera, strukturerar och prioriterar ditt arbete på rätt sätt.



Vilka är dina arbetsuppgifter?


Dina arbetsuppgifter innehåller bla:

* Vara en del i kundteamet och stötta våra Account Managers som tekniskt affärsstöd inom fastighetsautomation
* Arbeta med anbudsförfrågningar, läsa/svara på anbud och kalkylera vinnande anbudspris
* Följa med sälj ut på site och kundbesök
* Säkerställa teknisk lösning för kund
* Delta i interna utvecklingsprojekt
* Arbeta med win/loss reviewer
* Vara en del i säljarbetet och bidra till vår budget, även om man som BID inte har en egen säljbudget
* Ha ett nära samarbete med våra andra avdelningar där tex Projektledning och Tekniker är en viktig del i våra kundteam

Det är också viktigt att vi fortsätter att utveckla och utmana oss själva i vårt team. Du är en viktig pusselbit i detta och du behöver bidra med att utmana oss att tänka nytt och annorlunda. Som person är du generös med att sprida din energi och även om utmaningar periodvis kan vara påfrestande så är det ändå i en ständig föränderlig miljö som du trivs och utvecklas bäst i. Du ser möjligheten i varje utmaning och inte en utmaning i möjligheterna.


Vi förväntar oss mycket av dig, men vi förväntar oss inte att du ska göra det helt på egen hand. För att ha bästa möjliga förutsättning till att lyckas kommer du att börja med att få en gedigen utbildning. Du kommer få en fadder som du kan bolla med. Du får en introduktionsplan som jag som din ledare går igenom med dig redan första dagen på jobbet. Under din anställning har du ständig möjlighet att vidareutveckla dig genom att delta i de olika utbildningar som Siemens erbjuder internt via vår egen dedicerade utbildningsgrupp.



Vem är du?

* Du ska ha kunskap och erfarenhet av fastighetsautomation
* Du har arbetat som BID Engineer/Manager (eller liknande) tidigare i minst 2 år
* Har vana att läsa/arbeta med förfrågningsunderlag/tekniska handlingar
* Har bra förståelse och vana för IT generellt (systemuppbyggnad, databas (SQL), nätverk, office)
* Som person är du nyfiken, tycker om att utmana dig själv och är en självgående person som tar fullt ansvar för din roll och dina uppgifter
* Du sprider energi och är framåtinriktad
* Du har ett högt affärsmannaskap och är en lagspelare

Det ska bli jättekul och intressant att få höra från dig. Har du några frågor eller funderingar innan så tveka inte att höra av dig.


Väl mött,

Tina Evans, rekryterande ledare

Om Smart Infrastructure

Siemens är en global leverantör av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter. Vi erbjuder integrerade, digitala och effektiva systemlösningar och tjänster inom fastighetsautomation, brand, säkerhet, energihantering, samt styr- och reglerprodukter för värme, ventilation och kyla. Se mer på www.siemens.se och vår film*: Klicka HÄR!

Är du vår nya kollega? Skicka in din ansökan via siemens.se/jobb och senast den 2 februari 2021.



Vi ser fram emot din ansökan!

I denna rekrytering undanber vi oss alla samtal rörande annonsering och rekryteringsstöd.

Varaktighet, arbetstid
FULLTIME PERMANENT

Publiceringsdatum
2021-01-26

Ersättning
SALARY

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Siemens AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "213991".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Siemens AB (org.nr 556003-2921)

Arbetsplats
Siemens

Jobbnummer
5542980

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Siemens AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Siemens AB: