Biblioteksassistent med ansvar för ekonomihantering

Kristianstads kommun / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för kommunens satsningar vad gäller bland annat bibliotek, simhallar och idrottsanläggningar, fritidsgårdar, föreningsbidrag, Kristianstads teater, Kulturhuset Barbacka och Kulturkvarteret. Vi arbetar över ett brett fält och är för närvarande ca 100 medarbetare inom verksamheterna.



Biblioteken i Kristianstad är öppna mötesplatser för människor oavsett ålder, social, etnisk eller annan tillhörighet och ska ge alla lika tillgång till bibliotekets resurser.

Vårt uppdrag är att stimulera läslust och språkutveckling, med särskilt fokus på barn och unga. Våra bibliotek är också centra för kulturella upplevelser. Biblioteken i Kristianstad består av stadsbiblioteket, elva filialbibliotek, en utlåningsstation och bokbuss. Inom folkbiblioteksverksamheten arbetar ca 45 personer. Kristianstads bibliotek har en organisation bestående av utvecklingsteam. Teamen är Media, Digitala, Mötesplatsen och Barn- och unga.

Vi söker nu en biblioteksassistent med ansvar för ekonomihantering. Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2018-06-20

Dina arbetsuppgifter
Som biblioteksassistent ger du administrativt stöd till bibliotekets ledning och ansvarar för att ta fram ekonomiska underlag. Du ansvarar för ekonomi- och fakturahantering och är inköpsansvarig för verksamheten samt är kontaktansvarig för fastighetsfrågor. Allmänna administrativa uppgifter, såsom arkivfrågor och ankomstregistrering av media ingår också. I tjänsten kommer du att vara delaktig i stadsbibliotekets verksamhet, bland annat bemanning av receptionsdisken.

Kvalifikationer
Du som söker har minst 3-årig gymnasieutbildning och eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi. Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete samt erfarenhet av att effektivisera administrativa processer. Arbetslivserfarenhet av ekonomihantering krävs i rollen och det är en fördel om du har erfarenhet av ekonomihantering inom offentlig sektor. Det är meriterande om du har erfarenhet från biblioteksarbete samt att ge service i möte med människor.

Du hanterar Officepaketet, särskilt Excel och har erfarenhet av arbete i ekonomisystem. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna kan du uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Kan du kommunicera på engelska i tal och skrift är det en fördel.

Som person är du driven, flexibel och serviceinriktad med förmåga att arbeta självständigt. Att vara noggrann, ansvarstagande och strukturerad är också egenskaper som efterfrågas.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med placering på Stadsbiblioteket? och med tillträde snarast enligt överenskommelse. Kväll - och helgtjänstgöring ingår i tjänsten. När sökande erbjudits anställning ska den som i sitt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn visa ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt LAG 2013:852.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Lang Åberg, bibliotekschef på telefon 0733-13 67 35.

Sista ansökningsdag är 2018-08-13

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-13
Ange följande referens när du ansöker: KOF-2018/520
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Lang Åberg 0733-13 67 35

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristiansstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4215737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: