Biblioteksassistent
Uppsala universitet, Ekonomikum-, Dag H- och Juridiska bibliotek / Biblioteksassistentsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala universitet, Ekonomikum-, Dag H- och Juridiska bibliotek i Uppsala Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 40 000 studenter, 7 000 anställda och en omsättning på 6,5 miljarder kronor.
Uppsala universitetsbibliotek genomgår en spännande tid av förändring.
I den nya organisationen jobbar vi effektivt i processer tillsammans och nära varandra vid de olika enhetsbiblioteken. Uppsala universitetsbibliotek är organiserat som ett bibliotek. Tjänsten är placerad vid enheten Ekonomikum- Dag Hammarskjöld- och Juridiska biblioteket. Här arbetar 23 personer. Vi söker dig som är nyfiken och är intresserad av utveckling av biblioteksverksamheten.
Detta är ett vikariat t.o.m. 2018-08-31, med möjlighet till förlängning.
Kvalifikationskrav: Arbetsuppgifter:
Du arbetar med bokframtagning och återuppsättning av beställda böcker och tidskrifter ur bibliotekets omfattande samlingar, samt uppsättning av nyanskaffad litteratur. Du kommer att hantera såväl fjärrlån som lokala lån. Utöver detta kommer du också att ansvara för post- och kravhantering samt utgöra ett allmänt tekniskt stöd åt personal och besökare vilket innefattar bland annat hantering av utskriftssystem och enklare datorsupport. Du kommer även att tjänstgöra i vår informationsdisk. I arbetsrollen kommer du att ha en daglig kontakt med forskare och studenter för att bidra till forskning och studier på högsta nivå.
Arbetet är rörligt och en del tyngre lyft förekommer.
- Gymnasiekompetens.
- God erfarenhet av arbete med logistik och fysiskt arbete.
- God erfarenhet av och kännedom om tekniska bibliotekssystemen VTLS och LIBRIS.
- Erfarenhet av bibliotekslogistik samt biblioteksarbete och service i yttre tjänst.
- God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt.
Personliga egenskaper är viktiga. Du är ansvarstagande och har en utpräglad teamkänsla samtidigt som du har förmåga att självständigt ta initiativ och genomdriva projekt. Du är nyfiken och intresserad av ny teknik och de möjligheter som finns inom yrket. Vi ser det som en självklarhet att du har fallenhet för utåtriktat arbete.
Uppsala universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Tillträde: 2017-12-01 eller enligt överenskommelse
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning t.o.m. 2018-08-31, med möjlighet till förlängning.
Anställningens omfattning: 100 %
Upplysningar om anställningen lämnas av
Enhetschef Cecilia Natvig, 018-471 7854,
cecilia.natvig@ub.uu.se.
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad och rekryteringskonsult Martin Winrow, 072-5530792
Välkommen med din ansökan senast den 5 november 2017, UFV-PA 2017/3524.
Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2017-12-01 Visstidsanställning
Publiceringsdatum2017-10-19ErsättningFast Lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-05
Ange följande referens när du ansöker: UFV-PA 2017/3524
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsala universitet, Ekonomikum-, Dag H- och Juridiska bibliotek
AdressUppsala universitet, Ekonomikum-, Dag H- och Juridiska bibliotek
Box 256
75105 Uppsala
KontorsadressBox 256
Jobbnummer 3758261
Observera att sista ansökningsdag har passerat.