Biblioteksassistent, 100%
Hallsbergs kommun, Barn- och utb.förvaltningen / Bibliotekariejobb / Hallsberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bibliotekariejobb i Hallsberg,
Kumla,
Lekeberg,
Örebro,
Degerfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hallsbergs kommun, Barn- och utb.förvaltningen i Hallsberg Hallsbergs kommun - är Sveriges befolkningsmässiga mittpunkt. Här finns variationsrik natur, möjlighet till ett gott boende, ett offensivt näringsliv, en god service anpassad till kommunens roll som regionalt centrum i Sydnärke och utmärkta kommunikationer.
Hallsbergs bibliotek består av ett huvudbibliotek och fem filialer och tillhör Barn- och utbildningsförvaltningen. Biblioteket ligger ca 3 minuters promenad från Hallsbergs järnvägsstation.
Publiceringsdatum2008-01-15Dina arbetsuppgifterI tjänsten ingår att registrera och iordningställa böcker för alla biblioteksenheter. Ansvara för tidnings- och tidskriftsavdelningen. Utföra administrativa uppgifter. Arbeta i utlåningsdisken. Kvällstjänstgöring ingår enligt schema.
KvalifikationerMinst 3-årig gymnasieutbildning. Yrkeserfarenhet och bokkännedom. Gärna erfarenhet från bibliotek. Goda datakunskaper erfordras. Noggrannhet och ordningssinne. God fysik eftersom arbetet innebär tunga lyft.
Du ska vara serviceinriktad, flexibel, initiativrik och trivas med att under dagen växla mellan olika arbetsuppgifter.
Anställningstyp/arbetstider100% tillsvidareanställning med tillträde 2008-05-05.
ErsättningAnge löneanspråk.
KontaktLena Crommert, 0582-68 53 70, T f Bibliotekschef
Facklig kontaktBengt-Åke Andersson, 0582-68 53 29, 070-605 39 91, SKTF
Katarina Hyttnäs, 0582-68 53 71, DIK
Så ansöker duVälkommen med Din ansökan!
Sista ansökningsdag 2008-02-08
Ange följande referens när du ansöker: Ref nr P5/08
Vi tar emot ansökan via epost:
anna.leiding@hallsberg.seFöretagHallsbergs kommun, Barn- och utb.förvaltningen
69480 HALLSBERG
Telefonnummer: 0582-68 53 54
E-postadress:
anna.leiding@hallsberg.se Jobbnummer 98854
Observera att sista ansökningsdag har passerat.