Bibliotekarie med inriktning mot kundservice och studie -och lär

Södertörns högskola / Bibliotekariejobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bibliotekariejobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertörns högskola i Huddinge, Stockholm, Haninge eller i hela Sverige

Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 11 000 studenter, cirka 70 program och 270 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande. De som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar. Här korsbefruktas verklighet och vetenskap.

Södertörns högskolebibliotek har en övergripande målsättning som genomsyrar verksamheten: "Vi vill på ett kreativt och inkluderande sätt skapa förutsättningar för lärande". På biblioteket arbetar ca 35 personer och vi kan erbjuda en kreativ arbetsmiljö i inspirerande lokaler i det prisbelönta biblioteket i Flemingsberg.

Enheten för kundservice ansvarar för bland annat bibliotekets studie- och lärandemiljö samt för mötet med bibliotekets användare såväl fysiskt som digitalt. Arbetet med detta ska präglas av ett pedagogiskt förhållningssätt. Ett intensivt arbete pågår just nu när vi utvecklar verksamheten för att möjliggöra samarbeten med flera högskolor som etablerar sig i Campus Flemingsberg.

Nu söker vi dig som har ett stort intresse för kundbemötande och lärandemiljöer och som vill vara med och stärka och utveckla dem här på Södertörns högskolebibliotek. Du ska ha förmåga till ett helhetsperspektiv på bibliotekets stöd till studenter och lärare. Du är utåtriktad, kreativ och tänker gärna utanför ramarna.

Publiceringsdatum
2016-03-09

Dina arbetsuppgifter
På enheten för kundservice arbetar du med utvecklingen av bibliotekets studie- och lärandemiljö, till exempel genom att vara med i och leda projekt. Du arbetar i kundtjänst och deltar i andra förekommande arbetsuppgifter på biblioteket

Kvalifikationer
• akademisk utbildning inom biblioteks- och informationsvetenskap eller motsvarande
• erfarenhet av arbete på bibliotek, gärna med bemötandefrågor samt det som rör bibliotekets lärandemiljö
• god förmåga att prioritera, ta egna initiativ och arbeta självständigt

Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning eller liknande samt erfarenhet av arbete med webb och sociala medier.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som flexibilitet, servicekänsla och god samarbetsförmåga.

Anställningen
Anställningen är tillsvidare och omfattar heltid med tillträde efter överenskommelse.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan senast 2016-03-30

Ytterligare upplysningar
Cecilia Bäckstrand, Chef enheten för kundservice, tel. 08-608 4922

Jonas Gilbert, Bibliotekschef, tel. 08-608 4005

Välkommen med din ansökan.

För att få mer information om anställningen och för ansökan via högskolans webbplats var vänlig klicka på länken 'ansökan via extern webbplats'

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Södertörns Högskola

Adress
Södertörns Högskola
Alfred Nobels Allé 7
14189 Huddinge

Kontorsadress
Alfred Nobels Allé 7

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2716015

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertörns högskola

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertörns högskola: