BI Utvecklare till Group Customer Value Management

Swedbank CVM - Customer Value Management / Datajobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedbank CVM - Customer Value Management i Ospecificerad arbetsort

I Swedbank strävar vi efter att ta tillvara varje medarbetares individuella förmåga och uppmuntra de personer som söker nya utmaningar inom koncernen. Det spelar ingen roll om ditt mål är att arbeta med rådgivning, produktutveckling eller aktiehandel, i Västerås, Moskva eller New York. I slutändan bidrar lust, engagemang och drivkraft hos våra medarbetare till att våra kunder får ett ännu bättre bemötande.

Vi söker dig som delar vår vision och våra värderingar:


Är du bra på att hitta guldkornen i stora datamängder? Har du jobbat med BI i flera år och är duktig på att förstå och förklara komplexa samband? Om du dessutom alltid har som utgångspunkt att skapa kundnytta med ditt arbete - då kan tjänsten som Business Intelligence-utvecklare hos oss vara rätt utmaning för dig.

I den allt mer digitaliserade världen förändras också kundernas sätt att interagera med leverantörer av finansiella tjänster. Förväntningarna ökar på vår förmåga att leverera anpassade erbjudanden i de kanaler som kunden väljer. Vi vill bygga kundlojalitet genom proaktiva råd och erbjudanden.

För att kunna skapa mera kundvärde av data och information bygger vi nu upp en ny datadriven koncernfunktion, Customer Value Management, där vi hoppas att du vill vara med och bidra.

Uppdragsbeskrivning

Du kommer att ingå i vårt Data&Tools-team, som med agila metoder utvecklar t ex säljstöd och beslutsunderlag. En viktig arbetsuppgift för dig kommer att vara att, tillsammans med dina kollegor, vidareutveckla funktioner och information i kundbasanalysverktyget CAT (Customer Analysis Tool). Det är mycket meriterande om du är van vid att arbeta med Qlikview och/eller Sense.

För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet av:

Data Warehouse och SQL Användning och utveckling av Business intelligence-verktyg Agilt arbetssätt
Som person är du trygg i din specialistkompetens samtidigt som du drivs av att skapa resultat i samarbete med andra. Du kommer att arbeta med kollegor i Sverige, Estland, Lettland och Litauen, vilket innebär att du behöver ha goda kunskaper i engelska.

Varför jobba hos oss?

Du kommer att ingå i en organisation som har kundens upplevelse av banken i fokus. Med din kompetens, drivkraft och sociala förmåga blir du en viktig spelare i vårt team, där du får stort ansvar men också stor frihet att utforma ditt arbete i nära samarbete med kollegor.

Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
38,5 Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-03-27

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Rydström

Företag
Swedbank CVM - Customer Value Management

Adress
Swedbank CVM - Customer Value Management
Swedbank
10534 Stockholm

Kontorsadress
Swedbank

Jobbnummer
3398339

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedbank CVM - Customer Value Management

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedbank CVM - Customer Value Management: