Beteendevetare till Ådalshälsan

Ådalshälsan Aktiebolag / Administratörsjobb / Kramfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kramfors, Härnösand, Mark, Sollefteå, Timrå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ådalshälsan Aktiebolag i Kramfors

Ådalshälsan AB är ett medlemsägt företag i hjärtat av Höga Kusten. Tillsammans med våra kunder skapar vi hållbara arbetsplatser.

Som beteendevetare på Ådalshälsan har du en viktig roll i arbetet med att skapa hållbara arbetsplatser med fokus på så väl arbetsmiljö som hälsa. Du arbetar som stöd för såväl företagsledningar, chefer och anställda. Tillsammans med kunden planerar du och genomför de insatser som bäst möter deras behov. Du arbetar utifrån evidensbaserade teorier och arbetssätt som stödjer utvecklingen av medarbetare, chefer och verksamheter. Du blir också en viktig del i vårt team som består av företagssköterskor, företagsläkare, ergonomer och beteendevetare.

Du kommer främst att arbeta med stödsamtal och samtalsbehandling med fokus på rehabilitering men även med:

• Handledning av medarbetare, chefer och arbetsgrupper
• Psykosociala arbetsmiljöfrågor
• Arbetsmiljöarbete på grupp- och ledningsnivå
• Kartläggningar
• Arbetsförmågeutredningar
• Utbildningar och föreläsningar
• Chefsutveckling

Vi söker dig som är beteendevetare gärna med vidareutbildning i psykoterapi, steg 1 eller motsvarande. Du har intresse och erfarenhet av arbetsrelaterad ohälsa. Som person är du nyfiken och har kunskap om sambandet mellan individ, grupp och organisation samt förmåga att omsätta det till effektiva insatser i relation till kund. Du får gärna ha arbetat med OBM, KBT, ACT, eller FACT. Erfarenhet av att föreläsa och hålla utbildningar ses som meriterande

Vi erbjuder dig:

• Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor

Övrigt:

Tillsvidareanställning. Tjänstgöringsgrad 75-100 %. Tjänsten kan innebära resor vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Arbetstid helgfria vardagar. Stor flexibilitet i schemaläggning erbjuds.

Är du intresserad?

För ytterligare information är du välkommen att kontakta interims-VD Jonas Alexandersson, 070-695 63 62, jonas.ae


Välkommen med din ansökan senast 2019-03-18. Intervjuer sker löpande.


Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Publiceringsdatum
2019-02-27

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-29

Företag
ÅDALSHÄLSAN AKTIEBOLAG

Jobbnummer
4637901

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ådalshälsan Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ådalshälsan Aktiebolag: