Besöksmottagare med kommunikationsprofil

Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag i Eskilstuna

Eskilstuna växer och utvecklas snabbt i framtidsregionen Stockholm-Mälardalen. Vi är stolta över att vi 2012 utsågs till Sveriges miljöbästa kommun och Årets studentstad.
Vi är 8 500 medarbetare som trivs bättre än de flesta på jobbet. Vårt arbete genomsyras av helhetssyn, professionalism, tydlighet, respekt samt invånar-, kund- och brukarfokus.

Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns nya serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncern genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.

Publiceringsdatum
2013-08-23

Arbetsuppgifter
Tjänsten som besöksmottagare är placerad på rekryteringsenheten, inom området HR på Konsult och uppdrag. Enheten stöttar rekryterande chefer i Eskilstuna kommun vid alla typer av anställningar. Under parollen "En väg in" hanteras alla nyrekryteringar i kommunen av rekryteringsenheten för att säkerställa en bra och jämn kvalité i kommunens rekryteringsarbete. Enheten består idag av tolv rekryteringskonsulter, en rekryteringsadministratör och en enhetschef och vi hade glädjen att få ta emot pris för bästa resultat när det gäller gott ledar- och medarbetarskap i samband med årets medarbetarenkät.

Som besöksmottagare kommer du att ansvara för att våra besökare blir väl mottagna och att de känner sig trygga och välkomna hos oss. Besöken kan vara både bokade och spontana. Utöver arbetet med att ta emot besökare vill vi att du ska avlasta rekryteringskonsulterna med annonseringsstöd, bokning av intervjuer och andra administrativa sysslor. På sikt vill vi att du blir en nyckelperson hos oss i annonserings- och mediefrågor.
Till dessa huvudarbetsuppgifter tillkommer en mängd enklare administrativa uppgifter såsom att ansvara för enhetens allmänna telefonnummer, beställa förbrukningsmaterial, sköta enhetens postgång m.m.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst slutförd teoretisk gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper. Har du någon form av utbildning inom kommunikation eller skriftlig marknadsföring är det starkt meriterande.

Vi vill att du har minst något års erfarenhet inom ett serviceyrke, gärna liknande denna tjänst. Har du även praktisk erfarenhet från anställning där texthantering med inriktning information, sälj eller marknadsföring ingått i dina uppgifter så är det ett stort plus. Enheten behöver tillföras kunskap när det gäller användande av sociala medier varför det är positivt om du har erfarenhet av detta från ett professionellt sammanhang.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse för organisationens framgång och för att lyckas i rollen krävs bland annat att du är anpassningsbar, utåtriktad och trygg i dig själv. Då du är verksamhetens ansikte utåt är det avgörande att du tycker om service och har ett trevligt bemötande. Vi förutsätter att du är en van användare av IT-verktyg i din yrkesvardag och att du kan hantera bl.a. Officepaketet, mejl och sociala medier professionellt. Det är också viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Du kommer att arbeta i en miljö där det ibland händer många saker samtidigt, varför det är mycket viktigt att du har förmåga att prioritera rätt uppgifter löpande och att du kan lämna pågående arbetsuppgifter innan de är färdiga för att återuppta arbetet med dessa senare.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 40 timmar/vecka. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2013-10-01 eller enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-09-08
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.
Vi arbetar aktivt för att våra arbetsplatser ska ha mångfald avseende kön, kulturell bakgrund och ålder.
Vi har gjort vårt medieval och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: 605
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Laidna, Rekryteringskonsult 016-710 25 09
Jörgen Axelsson, Enhetschef på Rekryteringsenheten 016- 710 21 32

Företag
Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag

Adress
Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag
Eskilstuna
63186 Eskilstuna

Jobbnummer
1634037

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag: