Berlitz Stockholm söker en Administrative Assistant

Berlitz International Sweden AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Berlitz International Sweden AB i Stockholm, Södertälje, Uppsala, Eskilstuna, Norrköping eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter i huvudsak:
• Kundservice till våra kunder och språkinstruktörer
• Strategisk schemaläggning av lektioner utifrån en bemanningspool av lärare
• Kontakta kunder löpande för schemauppföljning
• Upprätthålla kommunikationen mellan olika parter i företaget: det administrativa teamet, kunder och instruktörer.
• Kontorsansvar med t.ex. inköp av kontorsmaterial och böcker
• Fakturering
• Delta och bidra aktivt i förbättringsarbetet
• Planering av personalevent
• Andra administrativa uppgifter

Berlitz International Sweden AB
Med över 550 språkskolor i 70 länder är vi en av världens ledande språkleverantörer. I kundkretsen i Sverige ingår det främst företagskunder som behöver förbättra sina språkkunskaper kopplat till arbete och/eller för social integrering vid flytt till ett annat land. Det som gör att vi ligger i framkant är vår effektiva metod för inlärning och personerna som står bakom. Vi söker just nu en ny administrativ medarbetare på heltid till vårt Service Center/reception med start omgående. Vi sitter i trevliga och ljusa lokaler mitt i city.

Du kommer att arbeta i en internationell, utvecklande och dynamisk miljö med trevliga och positiva kollegor och kunder. Vi erbjuder ett spännande och varierande jobb med många olika arbetsuppgifter. Ditt huvudansvar är arbete med service för interna och externa kunder. Det är en utmanande tjänst med möjligheter för personlig och professionell utveckling. Goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Publiceringsdatum
2018-03-09

Profil
Du har tidigare erfarenhet av kundservice eller administration och brinner för positivt kundbemötande. Du trivs i en internationell miljö och har utmärkta kunskaper i svenska och engelska. Då tjänsten innehåller mycket socialt arbete ser vi att du har en god kommunikativ- och samarbetsförmåga.

Arbetet i receptionen innebär att det kan ske flera saker samtidigt som kräver uppmärksamhet. Det är viktigt att du kan planera ditt arbete och samtidigt hantera dagliga deadlines. Du är sedan tidigare en van datoranvändare och behärskar Officepaketet, användning av databaser, säljstöd och sökfunktioner. Du har erfarenhet av telefon som arbetsredskap.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är driven, noggrann och kan självständigt genomföra dina projekt. Vi värdesätter god organisationsförmåga, snabb hantering, flexibilitet och pålitlighet.

Med över 550 språkskolor i 70 länder är vi en av världens ledande språkleverantörer. Vi erbjuder arbete i en internationell, utvecklande och dynamisk miljö med trevliga och positiva kollegor och kunder. Läs gärna mer om Berlitz här: www.berlitz.se

Varaktighet, arbetstid
Du kommer att jobba efter ett fast schema där arbetstider kommer att variera mellan 07:30 - 20:00 måndag - fredag. Det blir 1-2 kvällar i veckan med sluttid kl. 20:00. Tillträde omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-23
Ange följande referens när du ansöker: Administrative Assistant

Kontakt
Darja Silwer 0105102320

Företag
Berlitz International Sweden AB

Adress
Berlitz International Sweden AB
Olof Palmes gata 23
11122 STOCKHOLM

Kontorsadress
Olof Palmes gata 23

Jobbnummer
4011399

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Berlitz International Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Berlitz International Sweden AB: