Bergs kommun rekryterar Ekonom/Controller

Bergs kommun / Administratörsjobb / Berg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Berg, Strömsund, Åre, Vilhelmina, Storuman eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergs kommun i Berg, Östersund, Härjedalen eller i hela Sverige

Välkommen till Bergs kommun.

Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.

Vi behöver nu förstärka vår ekonomifunktion och söker en Ekonom/Controller till Stabsavdelningen.

Ansvarsområdet är brett och uppgifterna omväxlande. Avdelningen utgör ett kvalificerat stöd till förtroendevalda och övriga avdelningar och verksamheter. Tillsammans ansvarar vi för flera kommunövergripande frågor inom arkiv, ärendehantering, ekonomi, kommunikation, IT, säkerhets- och folkhälsofrågor och HR

Publiceringsdatum
2019-05-16

Dina arbetsuppgifter
I din roll som ekonom/controller är du närmast underställd chefen för Stabsavdelningen, vilken i sin tur är underställd kommundirektören. Du ingår i en arbetsgrupp med åtta medarbetare och är dedikerad kommunstyrelsen och miljö- och byggnadsnämnden.

Du kommer du arbeta stöttande gentemot hela kommunförvaltningen vad gäller budget, ekonomisk uppföljning, redovisning, ekonomiska utredningar och analyser. I ditt ansvar ingår också analys och stöd till chefer i redovisningsfrågor, budget och budgetuppföljning, effekter vid förändringsarbete, resursutnyttjande och måluppfyllelse.

Du deltar i ekonomifunktionens arbete med månadsprognoser, delårs- och årsbokslut, budgetarbete, ekonomiska rutiner och intern kontroll. Du utvecklar och skapar effektiva processer med stöd av medarbetarna på enheten. Arbetet kommer att ske i nära samarbete med övriga ekonomer och chefer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen inom ekonomi/redovisning eller annan eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning, som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.

Du har flera års erfarenhet av att jobba med kvalificerade uppgifter inom ekonomiområdet. Tjänsten ställer krav på att du skall kunna arbeta med såväl breda som djupodlade analyser. Vi använder oss av ekonomi- och fakturasystemet Aditro/Visma RoR, inköp- och faktura, budget och prognos och ser därför att tidigare kunskap i dessa system är meriterande. Du har mycket goda kunskaper i Excel och övriga Microsoft Office-program. Meriterande är även om du tidigare har arbetat i offentlig verksamhet samt har erfarenhet av att driva utvecklingsarbete. Du har lätt att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du kommer att behöva B-körkort i tjänsten.

Som person är du analytisk, noggrann och drivs av att skapa relationer med dina medarbetare och organisationen. Du är systematisk, strukturerad och har en god förmåga att planera och organisera din och verksamhetens tid, samt använder din kunskap och dina erfarenheter på bästa sätt. Du uppmuntrar organisatoriskt lärande och samlar heltäckande information för att kunna stödja beslutsfattande. Du har förmåga att fatta egna beslut samtidigt som du trivs med att samarbeta med andra människor och har förmågan att be om hjälp vid behov.

Då uppgifterna till stor del handlar om att ge stöd och service till organisationen ser vi att du har god samarbetsförmåga samt att du är serviceinriktad. Vi lägger stor vikt vid bemötandet och dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder

Vi erbjuder omväxlande och utmanande arbetsuppgifter med stort eget inflytande och ansvar. Arbetet präglas av nära dialog med professionella kollegor med stora möjligheter att delta i utvecklingen av verksamheten och kommunen. Bergs kommun erbjuder också möjligheten att nyttja förmånsportalen Benify.

Kontakt och ansökan

Du söker tjänsten via experis.se, där du laddar upp ditt CV och personligt brev (med fördel i pdf-format). Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070-377 20 63 eller via mail annakarin.bergqvist@se.experis.com

Sök gärna redan idag då vi kan komma att intervjua före ansökningstidens slut, sista ansökningsdag är 11 juni.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-13
Ange följande referens när du ansöker: 62b63892-fce6-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
AnnaKarin Bergqvist AnnaKarin.Bergqvist@se.experis.com +46703772063

Företag
Bergs kommun

Adress
Bergs kommun
84521
84521 2326

Kontorsadress
Svenstavik

Jobbnummer
4791737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergs kommun: