Beredskapshandläggare med fastighetsansvar
Riksgäldskontoret / Byggjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksgäldskontoret i Stockholm Är du intresserad av att stödja och utveckla arbetet med krisberedskap och civilt försvar hos Riksgälden? Vill du ta ett helhetsgrepp över fastighetsfrågor?
Vi söker en beredskapshandläggare med fastighetsansvar som har intresse för samhälls- och riskhanteringsfrågor. Du arbetar för att förebygga störningar i hela hotskalan, från fredstida utmaningar till höjd beredskap och krig. Förutom att ansvara för krisberedskap och totalförsvarsfrågor inom avdelningen Styrning och verksamhetsstöd, arbetar du med fastighetsfrågor. Du planerar och driver avdelningens arbete, i enlighet med styrdokument.
I din roll ingår att i nära samarbete med Säkerhetsenheten ta fram krav och kompetensplaner utifrån myndighetens beredskapsplanering samt förnödenhetsförsörjning. Rollen innebär dessutom att ta ett övergripande fastighetsansvar där du ska säkerställa att fastighetsdriften sköts enligt plan och förvaltas samt att fastigheterna uppfyller relevanta krav. Du arbetar i dessa frågor tillsammans med kunniga kollegor och i nära samarbete med fastighetsvärden. Du arbetsleder eventuell servicepersonal och tar dig an uppgifterna utifrån ett helhetsperspektiv. Arbetet innebär ett stort mått av utvecklingsinsatser inom samtliga områden, där få eller inga färdiga mallar finns, vilket ställer krav på dig att på ett mycket ansvarsfullt och självgående sätt driva dina frågor och projekt i mål.
Du kommer att tillhöra Stödenheten på avdelningen Styrning och verksamhetsstöd. Avdelningen består av Stödenheten, Ekonomienheten, HR-enheten, enheten för Strategisk utveckling och Backoffice-enheten. Stödenheten består av olika funktioner och ansvarar för arkiv och diarium, projekt- och processtyrning, avdelningens arbete med civilt försvar, administrativt stöd till chefer, reception- och internservice samt upphandling och miljö. På enheten arbetar cirka 14 medarbetare.
Publiceringsdatum2020-12-21ProfilVi söker dig som har:
• relevant utbildning, gärna med inriktning mot säkerhet- och/eller beredskapssamordning och/eller mot fastighetsförvaltning och/eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet
• erfarenhet från projektledning och/eller annan planering av verksamhet, exempelvis planering och samordning av större evenemang eller händelser
• goda kunskaper i tal och skrift på svenska
• svenskt medborgarskap
Det är meriterande om du har:
• minst 1 års erfarenhet av arbete med beredskapsarbete, exempelvis försörjningsberedskap och/eller beredskapslagring/lagring av kritiska produkter och/eller totalförsvar
• erfarenhet av att ha arbetat inom eller med offentlig verksamhet
• YH-utbildning med inriktning mot beredskaps- och säkerhetssamordning, förvaltning, bygg och teknik
• erfarenhet av förvaltning av säkerhetsfastigheter eller verksamhet med hög driftsäkerhet
• erfarenhet av arbete med fastighetsförvaltning
• erfarenhet från att ha arbetat med upphandlingsärenden
Du som person:
Du är strukturerad, analytisk och har mycket gott omdöme. Du har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med andra. Du driver självständigt dina frågor, håller ihop och slutför dina projekt, vilka ofta innebär att många personer är inblandade. Du är kvalitetsmedveten och har en god förmåga att gå från ord till handling.
Övrig information
Välkommen att ansöka med CV, personligt brev och eventuellt examensbevis via
www.riksgalden.se/jobb, senast den 13 januari 2021 Ange referens RG2020/379. Vi erbjuder en tillsvidaretjänst och tillämpar sex månaders provanställning. Intervjuer kommer att hållas från vecka 4 och framåt. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jessica Palm, tel. 08-613 45 82 antingen mellan den 21-23 december eller mellan den 11-13 januari, alternativt mail:
jessica.palm@riksgalden.se. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kontakta Lisa Ahnell, tel. 08-613 45 90 eller via mail:
lisa.ahnell@riksgalden.se. Fackliga representanter är: Ellen Karlberg, Saco-S och Lena Niklasson, ST-Riksgälden som nås via växeln: 08-613 45 00.
Om Riksgälden
Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens pengar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. Vårt kontor finns i centrala Stockholm och vi är drygt 220 anställda. Vår vision är att tillsammans göra Riksgälden till en förebild både i Sverige och internationellt. Våra värderingar präglas av öppenhet, trygghet och professionalitet i utförande av vårt arbete. Riksgälden strävar efter att vara en hållbar och attraktiv arbetsgivare, där mångfald, olika erfarenheter, kompetens och bakgrunder tas tillvara. För mer information se riksgalden.se
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRiksgäldskontoret
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Riksgäldskontoret (org.nr 202100-2635),
https://www.riksgalden.se/ Arbetsplats Riksgälden
Jobbnummer 5499690
Observera att sista ansökningsdag har passerat.