Bengt Dahlgren Göteborg AB söker en Receptionist / Administratör

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en mogen, serviceminded och administrativt lagd person som gillar att ta mycket egna initiativ i en självständig roll? Har du dessutom ett intresse för teknik och gillar att skriva beskrivningar, anbud och texter? Då ska du söka tjänsten som receptionist med administrativt fokus!

Bengt Dahlgren är ett privatägt företag och ett av Sveriges största konsultföretag inom Bygg och Förvaltning som tillhandahåller kvalificerade ingenjörer inom VVS, brand & risk m.m. Vi finns på många olika platser i Sverige och Göteborgsbolaget ingår som ett av sex bolag i koncernen Bengt Dahlgren.

Hur ser din arbetsdag ut?
Du arbetar i vår reception och hanterar de arbetsuppgifter som innebär telefonväxel, ta emot kunder samt serva vid kundbesök och andra typer av event i huset. Du är ansiktet utåt och stöttar huset med all form av administration och service. Målet är att underlätta för våra medarbetare, ge kunderna ett trevligt bemötande och stötta vår administration och på så sätt skapa större lönsamhet i projekten. Du är kommunikatören som på ett bra vis kan informera och marknadsföra på TV-skärm och jobba i SharePoint samt göra marknads- och infotexter. Du ska vara behjälplig i att skriva beskrivningar, anbud och andra tekniska texter.
Du kommer också att arbeta med övrig kontorsadministration, t ex reseadministration, inköp av kontorsmaterial samt annat som hör till huset, hantera inbjudningar vid seminarier, resor etc.
Inhoppare i kök och vaktmästeri kan förekomma.

Vem trivs här?
I denna rekrytering lägger vi stort fokus på dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen behöver du vara ansvarstagande, lyhörd och prestigelös som person. Du är affärsmässig och arbetar detaljinriktat samtidigt som du kan lyfta blicken och har en förståelse för helheten i ditt arbete. Vi söker i första hand en person som landat i en roll som receptionist och administratör och som trivs och vill arbeta vidare och utvecklas i den rollen. I denna roll arbetar du mestadels självständigt vilket ställer höga krav på att vara en orädd och drivande person som tar mycket egna initiativ.
Vi vänder oss till dig som tycker om  att stötta andra och administrera och du ser det viktiga i att ha en logisk struktur på ett kontor. Du är en strukturerad person som har god förmåga att planera, du är flexibel ochkanhantera "flera bollar i luften". Det är viktigt att du värdesätter service. Du skall vara snabb och effektiv, ligga steget före och har ett trevligt bemötande mot personal. Du har ett stort engagemang, eget tänkande och sunt förnuft. Vidare har du ett ödmjukt och hjälpsamt förhållningssätt, är lösningsorienterad och har en förmåga att kompromissa. Självklart har du ett starkt engagemang i ditt arbete. Om du känner igen dig i den här beskrivningen så vill vi gärna att du blir en av oss!
På sikt kan rätt medarbetare få ett större ansvar för det administrativa teamet i en gruppledande roll.

Vad erbjuder vi?
Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via Adecco med inhyrning hos kund, goda möjligheter till övertag/direktanställning på sikt förutsatt att allting funkat bra mellan samtliga parter.
Du kommer att komma till ett bolag med stora ambitioner att växa och bli en av Sveriges högst ansedda tekniks konsultgrupp. Bengt Dahlgren AB arbetar för att alla medarbetare ska trivas och känna engagemang i sitt jobb. Hos dom är samarbetet viktigt liksom interna diskussioner, vilket är utvecklande för alla.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.
Vi samarbetar med Adecco i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Sara Emady på sara.emady@adecco.se

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

• Gymnasiekompetens
• Du har erfarenhet av minst fem års likande administrativt arbete
• God erfarenheter av att arbeta i Word, Excel och PowerPoint
• Det är meriterande om har kunskap om att skriva tekniska beskrivningar samt att arbeta i
SharePoint och är bekant med systemet Maconomy
• Du behärskar svenska flytande och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. God kunskap i Engelska är meriterande
• B körkort

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid/Heltid

Publiceringsdatum
2015-11-26

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-10
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Emady sara.emady@hotmail.com

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2548375

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: