Bemanningsstyrkan-Claim Analyst/Reklamationsha.

Youcruit AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Youcruit AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Bemanningsstyrkan söker Claim Analyst/Reklamationshandläggare

Om dig och tjänsten:
"Vi söker en Claim Analyst till en av våra kunder i Kista Science City, Stockholm. Tjänsten är på heltid, måndag-fredag och är en projektanställning på 12 månader med mycket stora möjligheter till förlängning. Start för denna tjänst är så snart som möjligt så skicka in din ansökan omgående, intervjuer kommer att hållas löpande.

Vår kund är ett världsledande företag inom hemelektronik med nordiskt huvudkontor i fräscha lokaler i Kista Science City, Stockholm. Koncernspråket är engelska så du måste vara helt flytande i engelska i både tal och skrift.

PURPOSE OF THE JOB:
Verify, analyze and compensate customer claims of price protections, special pricing, bonuses, marketing support and other discrepancies. Maintain and improve accrual accuracy based on analysis of results. Decide and implement actions in order to manage optimal accruals based on customer contract terms, analysis of sales data and claims. Analyze, identify and implement process improvements within above specified areas by sales divisions and customer.

KEY ACCOUNTABILITIES & JOB SCOPE:
Analyze and administrate the process from customer contract to compensation by considering contractual terms, order history, sales volume and old/new price lists in accordance with company guidelines.
Identify opportunities for improvement and process development in tight cooperation with all liaisons to minimize numbers of claims.
Optimize lead time from claim to compensation.
Analyze accruals, balance reports, KPI reports, sales data (sell-in and sell-out).
Maintain accrual structure for turn over based conditions.
Decide on and implement actions to improve accrual accuracy for turn over based conditions
Communicate condition reference numbers to colleagues in sales and to customers, in order to provide correct invoice references.
Develop and maintain good customer relations (contacts are mainly handled via e-mail and phone) and pro-actively drive improvement of claim process with customers.

LIAISONS:
External Customers
Sales Managers
KAMs and Sales Representatives
Accounts Payable & Accounts Receivable
Accounting
Business controller
Order Desk

QUALIFICATIONS REQUIRED:
University degree (or equivalent)

EXPERIENCE:
Finance and/or accounting work experience (Accounts Payable, Accounts Receivable, Finance or equivalent min. 3 years)
ERP system experience, preferably from SAP (Finance and/or Accounting min. 3 years)
SAP FI and preferably sales flow experience
Analytical experience

SKILLS
Office package, mainly Excel (high level)
English both written and spoken (high level)
Common accounting principles (high level)
Knowledge in other Nordic language (advantage)

PERSONAL ATTRIBUTES
High involvement
Speed and endurance in operational work
Team spirit
Able to prioritize and handle peaks in volume
Able to handle and analyze numbers and data
Able to identify opportunities for improvement and suitable solutions
Able to drive to implementation of changes
Service minded but with ability to say no if needed

Som sagt, tjänsten ska tillsättas omgående och vi kommer att hålla intervjuer löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut."

OBS! Ansök via länken nedan:
http://youcru.it/s/whiMuc

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2015-09-03

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-03

Företag
YOUCRUIT AB

Adress
YOUCRUIT AB
21135 MALMÖ

Jobbnummer
2438789

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Youcruit AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Youcruit AB: