Bemanningssamordnare Kardiologiska kliniken

Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Vill du vara med i vårt hjärtliga team och bedriva bästa möjliga hjärtsjukvård? Kardiologiska kliniken på Universitetssjukhuset i Linköping (US) ingår i Hjärtcentrum (HC).

Vi bedriver hälso- och sjukvård inom området hjärtsjukdomar hos vuxna i alla åldrar och erbjuder högspecialiserad vård till Jönköping, Kalmar och Östergötland samt har riksspecialitetvård. Vi har en stor kardiologisk verksamhet bestående av flera enheter: Hjärtintensivavdelning (HIA), akutvårdsavdelning hjärta, pre och postoperativ enhet, Seldingerenheten samt mottagning.

Publiceringsdatum
2022-09-13

Dina arbetsuppgifter
Som en av de bemanningsansvariga på kliniken arbetar du med alla uppgifter som berör bemanning och schemaläggning, för framförallt läkare. I ditt uppdrag ingår fördelning av medicin-mellanjourer för US, personaladministrativt arbete samt delat akutansvar vid jourfrånvaro. Du får möjligheten att ta ansvar, ta egna initiativ och arbeta i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik. En individuell introduktion kommer att genomföras utifrån dina behov för att du ska känna dig trygg på kliniken och i din roll. Du kommer att ingå i en grupp med bemannings-ansvariga på kliniken. Med utgångspunkt i din kompetens finns viss möjlighet att utveckla innehållet i rollen. Verksamheten är också föränderlig och exakta arbetsuppgifter i uppdraget kan därför förändras över tid.

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som gärna har någon form av erfarenhet från hälso-och sjukvården och en relevant utbildning och erfarenhet för uppdraget.

Det är ett meriterande att du har erfarenhet från schemaläggning eller annat liknande planerings-/ logistikarbete. Du ska också ha erfarenhet av att ha arbetat självständigt och att ta ansvar för att lösa arbetsuppgifter och problem som saknar givna lösningar. Det är även meriterande om du har kompetens och erfarenhet av schemaläggningssystemet Tessa och Heroma. Du har god IT-vana och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift i svenska språket.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som gillar att ta ansvar, är organiserad och strukturerad. Du är analytisk och lösningsorienterad utifrån ett helhetsperspektiv samtidigt som du kan agera direkt i stunden och vara operativ. Du har många kontakter i detta arbete och därför är det av yttersta vikt att din kommunikativa och pedagogiska förmåga är tydlig och god. Du är utåtriktad och har lätt för att samarbeta, skapa kontakter och underhålla relationer.

Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION ÖSTERGÖTLAND

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/1783".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Östergötland (org.nr 232100-0040)

Arbetsplats
Kardiologiska kliniken US

Kontakt
Vårdchef Kristin Ek
010-1033579.

Jobbnummer
6973081

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: