Bemanningsplanerare med utökat uppdrag som systemförvaltare

Lerums kommun, Sektor kommunledning och verksamhetsstöd / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Sektor kommunledning och verksamhetsstöd i Lerum

Bemanningsenhetens uppdrag är att tillsätta timvikarier till verksamheter inom Stöd och omsorg och Måltidsservice vid korttidsfrånvaro. Du kommer till en arbetsplats där högt i tak, utveckling och samarbete värderas högt. Under 2024 kommer bemanningsenheten utdrag ökas med ytterligare verksamheter.

Hos oss arbetar bemanningsplanerare och rekryterare under ledning av enhetschef. Arbetets tiderna är schemalagda mellan 06:30 till 16.30 måndag till fredag arbetet kräver att du finns på plats.
Kontoret ligger i centrala Lerum

Publiceringsdatum
2023-10-02

Arbetsuppgifter
Du kommer vara anställd som bemanningsplanerare med uppdrag på 50% som systemförvaltare för schemasystemet Time Care Pool.

Som bemanningsplanerare arbetar du med att administrera och tillsätta timvikarier till våra verksamheter. Du kommer i din roll att ha många kontaktytor via telefon, mejl och Teams-samtal. Du samverkar med samordnare, enhetschefer och timvikarier. Självklart samarbetar du med dina kollegor. Systemen vi dagligen arbetar i är Heroma, Time Care Pool och MA. Vi använder Outlook Mejl och Office-program.

Uppdraget som systemförvaltare för Time Care Pool innebär att förvalta, uppdatera och ge support till användare som främst är verksamhetssamordnare. Det ingår även att delta i utvecklingsprojekt, exempelvis när nya verksamheter kopplas till Bemanningsenheten. Du kommer dela uppdraget med en kollega som du har tätt samarbete med.

Kvalifikationer
För att trivas i tjänsten tror vi du har lång och dokumenterad erfarenhet av arbete i Time Care Pool, gärna som systemförvaltare. Du är strukturerad och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt till de hinder du stöter på. Din samarbetsförmåga är god och du ser värdet i att ta hjälp och stöd av kollegor, men är även trygg i självständigt arbete. Du har god förmåga att skapa och förvalta relationer i arbetet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av löneadministration och lönearbete i Heroma samt erfarenhet av att arbete på en bemanningsenhet. Utbildning som arbetsgivare anser vara relevant för tjänsten värderas högt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning av tjänst kan därmed ske innan sista ansökningsdatum passerat. Tjänsten är en vikariat med möjlighet till förlängning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C156692".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447)

Arbetsplats
Lerums kommun, Sektor kommunledning och verksamhetsstöd

Kontakt
Enhetschef
Susanne Riegler
susanne.riegler@lerum.se
+46722345285

Jobbnummer
8158623

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Sektor kommunledning och verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Sektor kommunledning och verksamhetsstöd: