Bemanningsplanerare

Klippans kommun, Stöd och utvecklingsenheten / Administratörsjobb / Klippan
2024-10-11


Visa alla administratörsjobb i Klippan, Åstorp, Bjuv, Perstorp, Örkelljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klippans kommun, Stöd och utvecklingsenheten i Klippan

I Klippans kommun är vi 1500 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet".

Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan

Socialförvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 550 medarbetare och har socialnämnden som uppdragsgivare. Vi är en dedikerad och engagerad förvaltning. Vi välkomnar driv, framåtanda och nya idéer som kan bidra
till att utveckla våra arbetssätt och skapa en modern och attraktiv organisation med fokus på medarbetarskap och ledarskap. Vi ska bidra till våra kommuninvånares bästa.

Publiceringsdatum
2024-10-11

Arbetsuppgifter
Bemanningsenheten är mitt uppe i en utvecklingsfas och söker nu en bemanningsplanerare med fokus på akut bemanning och hantering av timvikarier.

Som bemanningsplanerare arbetar du med daglig vikarieanskaffning till socialförvaltningen samt förskolans enheter. Tillsammans med en kollega har du ansvar för hanteringen av frånvarobeställningar i våra digitala system och via telefon. Du tillsätter akuta pass, håller i anställningsprocessen, följer upp och har kontakt med vikarier samt övriga administrativa uppgifter. Du analyserar och säkerställer att vi bemannar rätt både utifrån kvantitet och kvalitet.

Som bemanningsplanerare för akut bemanning har du flextid, men många beställningar från enheterna rör morgonpass och din arbetstid börjar därför i regel kl 06:15. Vi arbetar på plats i centrala Klippan.

I denna roll kommer du ingå i ett team om sammanlagt fem bemanningsplanerare som i stort arbetar med att tillsätta vikarier på vakanta pass, bemanningsekonomi, lägga scheman och att rekrytera tim- och semestervikarier. Vi kan ses som ett nav i förvaltningen och som bemanningsplanerare har du en mängd kontaktytor med allt från chefer till vikarier och andra supportfunktioner.

Vi delar frikostigt med oss av vår specialistkunskap och lägger stort värde i att ge stöd och service till alla medarbetare i förvaltningen, alltid med gott bemötande och god kvalitet.

Kvalifikationer
Vi söker en medarbetare som har en extra fallenhet att snabbt hitta lösningar på problem och tänka utanför boxen!

Du är stresstålig, tycker om att periodvis arbeta i högt tempo och har lätt att plocka fram positivitet när det blir som mest intensivt. Du är en kommunikativ och pedagogisk person som har lätt för att förmedla budskap både skriftligt och muntligt.

Du ser vikten av att samarbeta och har en god förmåga att skapa och bibehålla förtroendefulla relationer. Du har en förmåga att se de mjuka värdena. Vi jobbar med och för människor.

Formell kompetens:
Arbetet kräver att du självständigt har förmåga att driva, prioritera och strukturera ditt arbete.

Därför söker vi dig som har relevant akademisk utbildning inom administration/personalfrågor eller som har förvärvad erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Arbetet kräver god kunskap i svenska språket i både tal och skrift. Du behöver även ha mycket god datavana med kunskaper från att arbeta med databaserad administration.

Har du tidigare erfarenhet av att ha arbetat med och ansvarat för bemanning samt kunskaper inom arbetsrätt och LAS så är det en merit.
Då rekrytering och intervjuer av timanställda ingår i dina arbetsuppgifter ser vi gärna att du även har erfarenhet av rekrytering och kunskap om intervjuteknik sedan tidigare. Meriterande är även om du har goda kunskaper om våra IT-baserade stödsystem såsom Personec P, TimeCare Multi Access och TimeCare Pool.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut.

Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Du behöver även kunna uppvisa giltigt körkort för aktuellt tjänstefordon om det är relevant för tjänsten.

För att arbeta hos oss måste du visa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling på anställningsintervjun. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du även ta med dig ett arbetstillstånd.

Om du blir erbjuden tjänst ska du uppvisa giltigt utdrag från Polisens belastningsregister före anställning. Utdraget är kostnadsfritt att beställa och görs via polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C213639-2024-4".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Klippans kommun (org.nr 212000-0928), http://www.klippan.se

Arbetsplats
Klippans kommun, Stöd och utvecklingsenheten

Kontakt
Administrativ chef
Emilia Olsson
emilia.olsson@klippan.se

Jobbnummer
8952209


Prenumerera på jobb från Klippans kommun, Stöd och utvecklingsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klippans kommun, Stöd och utvecklingsenheten: