Bemanningsledare

Norsjö kommun / Chefsjobb / Norsjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Norsjö, Malå, Lycksele, Skellefteå, Arvidsjaur eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norsjö kommun i Norsjö, Skellefteå eller i hela Sverige

Inom Norsjö kommun pågår ett arbete med att bygga upp en ny Central Bemanningsenhet som skall stötta verksamhetsområdena Omsorg, Utbildning och Kommunal utveckling.

Vi söker nu en Bemanningsledare som kommer vara en av tre som ska bygga upp och utveckla enheten. Är du den vi söker?



DIN NYA ARBETSPLATS

Norsjö kommun är en förvaltning med tre verksamhetsområden: utbildning, omsorg samt kommunal utveckling.

Som bemanningsledare arbetar du på kommunledningskontoret som består av IT-enheten, kanslienheten, ekonomienheten och personalenheten. Bemanningsenheten kommer att vara organiserad på personalenheten som idag består av HR-specialist, HR-strateg och löneadministration. Chef för enheten är HR-chef.

DITT UPPDRAG

I rollen som bemanningsledare kommer du att ha tre ansvarsområden som innebär att vara bemanningsledare, schemaplanerare och bemanningshandläggare.

Som bemanningsledare kommer du att ha ett visst chefsansvar över våra vikarier men också ett arbetsledaransvar för utveckling, daglig planering, ledigheter mm för övriga bemanningshandläggare.

Som schemaplanerare är målet att skapa scheman som gör att medarbetare får en så bra arbetssituation som möjligt, kunna möta det framtida behovet av medarbetare samt skapa en god bemanningsekonomi där resurserna används på rätt sätt. Du ska utifrån underlag och diskussion med cheferna skapa hållbara scheman för våra medarbetare.

Som bemanningshandläggare bokar du vikarier till verksamheterna vid frånvaro.

DIN KOMPETENS

För att trivas i rollen är det viktigt att du har förmågan att kunna se till helheten och ta hänsyn till det större perspektivet kring vad arbetsuppgifterna innefattar och se till verksamheternas bästa.

Eftersom att det är ett pågående arbete med att bygga upp en ny central bemanningsenhet söker vi dig som ser lösningar, anstränger sig och har modet att driva utvecklingen.

Arbetet kan emellanåt bidra till ett högt tempo så vi ser att du är en person som kan hålla dig lugn, fokuserad, vara tillmötesgående och kunna prioritera dina och andras uppgifter på ett effektivt sätt.

KRAV

Utbildning med en inriktning som är relevant för tjänsten, ex. personalvetenskap eller administration

Du ska ha erfarenhet av personaladministration och kunskap i hur schemaläggningsprocessen ser ut och kunna med schemaläggningssystem. Vi arbetar med Time Care och MultiAccess. Vi ser också att du har chefserfarenhet eller andra ledarskapsegenskaper.

Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift.

Körkort B.



HÄR FÅR DU VÄRLDENS BÄSTA VARDAG

Vår kommun är lugn, trygg och trivsam - kanske främst förknippad med natursköna vidder, storslagna norrsken och idrottsliga framgångar. Men Norsjöbygden innefattar mer än så. Här är det enkelt att vistas och verka. Med naturen runt ena hörnet och arbetet runt nästa är det enkelt att kombinera nöje med nytta.

Med endast en timmes bilfärd till de två närmsta flygplatserna och en knapp halvtimmes bilfärd till bygdens tågstation är vår lilla ort lätt att nå. Men kanske är det enkelheten i själva bygden som utgör det mest unika. I centralorten finns skola, bibliotek, fritidsgård, sporthall, simhall, beachvollybollplan, ishall, fotbollshall, tennisplan, discgolf, fotbollsplan, bordtennishall, boule, skyttehall, multisportarena, skatepark, utegym, bowling, miniracing, pulkbacke, naturreservat, lekparker och elljusspår, allt på ett och samma område. Enkelt, vardagslyx och en del av det som utgör världens bästa vardag!

Vill du vara med och bidra till att människor får en bättre vardag? Vill du känna stolthet över att kunna hjälpa människor i olika skeden av livet? Vill du ha ett meningsfullt arbete som värdesätter ditt engagemang och även erbjuder dig spännande utmaningar och möjligheter till utveckling?

Då kommer du att trivas med att arbeta hos oss i Norsjö kommun. Vårt uppdrag handlar om att göra skillnad. Kom och skapa framtiden tillsammans med oss.

https://www.norsjo.se/kommun-politik/varldens-basta-vardag/

ÄR DU INTRESSERAD?

Varaktighet: Tillsvidare

Omfattning: Heltid 100%

Tillträde: Enligt överenskommelse

Urval: Sker löpande

Norsjö kommun utgår från din kompetens under rekryteringen och mångfald en självklarhet för oss. Vi hoppas därför att du, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder känner dig välkommen att lämna in din ansökan. Vi har tron om att personal med olika bakgrund och kompetenser skapar en ökad kreativitet och kvalitet i organisationen.

______________

Vi undanber dig att skicka in det personliga brevet. Som ersättning ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till ditt intresse och motivation samt hur väl du matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-10-27

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norsjö kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/91".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norsjö kommun (org.nr 212000-2858)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kommunledningskontoret, Personalenheten

Kontakt
Helene From, HR-chef
0918-14119

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Norsjö kommun

Jobbnummer
7114382

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norsjö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norsjö kommun: