Bemanningscontroller till funktionshinderområdet i Lundby

Göteborgs Stad , SDF Lundby / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , SDF Lundby i Göteborg

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 54 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 1 600 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.



Publiceringsdatum
2019-07-15

Arbetsuppgifter
Är du en engagerad person som har stor erfarenhet av att utveckla bemanningsarbetet och som vill utveckla Lundbys funktionshinderverksamheter?

Vi söker en strukturerad bemanningscontroller med stor vana av att kvalitetssäkra bemanning, schemafrågor, genomföra egenkontroller samt stödja chefer. Du arbetar för sektor Individ- och familjeomsorg samt funktionshinders två utförarområden Boende/personligt stöd och Sysselsättning/stöd som omfattar bostad med särskild service, personlig assistans, boendestöd, ledsagning och daglig verksamhet. Din närmaste chef kommer att vara enhetschefen för sektorns nybildade enhet för bemanningsstöd och HR-administration. Du bidrar till ökad måluppfyllelse med fokus på de vi är till för i Lundby samt god arbetsmiljö för medarbetarna.

Stadsdelsförvaltningen Lundby har 17 bostäder med särskild service, sju dagliga verksamhetsenheter, en enhet för personlig assistans, två enheter för boendestöd och ledsagning. Sektorns utförarområden består av ca 350 medarbetare, 14 enhetschefer och 2 områdeschefer.

Uppdraget är att säkerställa att stadens bemanningsprocess följs, bemanning i balans och kvalitetssäkring genom intern kontroll. Du är lokalt stöd och support till chefer och lokala bemanningsstöd/administratörer. Du arbetar aktivt med att stödja områdeschefer och enhetschefer i att leda och utveckla bemanningsfrågor, följa upp och kontrollera resultat. I uppdraget ingår att utföra kontinuerliga egenkontroller av att bemanningsprocess och arbetstidslagar följs, leda områdenas arbete med budget i timmar och bemanning i balans. Du arbetar på uppdrag av och rapporterar kontinuerligt till områdes- och enhetschefer. Du följer upp och upprättar rutiner avseende bemanningsfrågor, genomför årliga riskanalyser och sammanställa årlig rapport. Du stödjer och utbildar chefer, administratörer och medarbetare. Du arbetar med och lägger plan för bemannings- och rekryteringsbehov. I din roll ansvarar du för att kontinuerligt avrapportera effekter kopplat till budget i timmar, bemanning och behov av förändrings- och uppföljningsarbetet.

Det är viktigt att du samarbetar nära ihop med chefer, administratörer, verksamhetsekonom, HR, bemanningsenhet, andra nyckelfunktioner och medarbetare samt bjuder in till delaktighet.


Kvalifikationer
Vi söker dig med yrkeshögskole- eller högskoleutbildning med inriktning mot personal- och bemanningsområdet. Du har genomgått administrativ intern utbildning i form av: Personec, TimeCare planering och bemanningsakademin. Det är meriterande om du har gått fördjupad utbildning och har förståelse för administratörens kommunikativa roll. Du har vana att utbilda och förmedla kunskap till andra. Du har erfarenhet av arbetsrättsliga avtal och tillämplingen av dessa.

Du har flerårig erfarenhet av schemaplanering/bemanningsfrågor i dygnet runtverksamhet. Du har dokumenterad erfarenhet av att kvalitetssäkra budget i timmar och bemanning i balans. Du har dokumenterad erfarenhet av att ha stöttat chefer och personal i bemanningsfrågor.

Vi söker dig som är strukturerad, drivande och har helhetssyn. Du är noggrann och analytisk. Du är förtroendeingivande och har ett kommunikativt arbetssätt. Du kan arbeta självständigt och i grupp. Stor vikt läggs vid förmågan att skapa förtroende och få med sig chefer och arbetsgrupper. Du tar ansvar och säkerställer goda resultat.

Välkommen att söka tjänsten!

ÖVRIGT
Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess och använder oss av arbetspsykologisk testning som en del i urvalsarbetet för att säkerställa en rättvis och jämlik rekryteringsprocess.

Göteborgs Stad tillämpar rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Visstidsanställning under ca 1 år med tillträde 2019-09-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-08-13
Ange följande referens när du ansöker: A884804
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alex Hirschi, nås från v 30 alex.hirschi@lundby.goteborg.se 031-366 75 45
Solveig Eldenholm, nås v 29 031-366 77 40
Martin Larsson, nås från v 32 031-366 74 22

Företag
Göteborgs Stad , SDF Lundby

Adress
Göteborgs Stad , SDF Lundby
Box 22006
40072 Göteborg

Kontorsadress
Vågmästaregatan 1 A

Jobbnummer
4844453

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad , SDF Lundby

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad , SDF Lundby: