Bemanningscontroller till Apoteket
Apoteket AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Apoteket AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Är du en analytisk och pragmatisk problemlösare? Då har vi det perfekta jobbet för dig!
Som bemanningscontroller är ditt uppdrag att jobba för rätt bemanning, i rätt tid, på rätt plats. Med en kvalitets- och driftsäker bemanning bidrar du till att skapa lönsamhet och förutsättningar för en god arbetsmiljö.
I rollen som bemanningscontroller blir du en nyckelspelare i ett av våra affärsområden. Du rapporterar till, och jobbar nära, vår försäljningschef Marie Rudolfsson. Du ingår i ett team med fem andra bemanningscontrollers och jobbar tätt ihop med HR, regionchefer och apotekschefer. Genom verksamhets- och databaserade analyser uppmuntrar och utmanar du till ständiga förbättringar kring bemanningen.
Du kommer att få god insikt i affären vilket vidare ger dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter inom Apoteket.
En praktisk problemlösare som ständigt letar förbättringar
För att trivas i rollen tror vi du gillar detaljer är konkret och trivs med att jobba verksamhetsnära. I ditt uppdrag ingår det att utbilda apotekschefer och regionchefer, vi ser därför att du har god ledarförmåga och ett pedagogiskt förhållningssätt.
Publiceringsdatum2018-12-20BakgrundDu har som lägst gymnasial utbildning, gärna med ekonomisk inriktning och goda kunskaper i Excel, Officepaketet. Du har erfarenhet av schemaläggning och personalplaneringsystem, antingen som chef eller på liknande befattning i personalintensiv verksamhet. Meriterande är erfarenhet från retail eller apoteksbranschen, samt av resultat och rapportuppföljning. Genom din erfarenhet har du skaffat ett gott affärsmannaskap och ett ekonomiskt sinne.
Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering är på Apotekets huvudkontor i Solna, tjänsteresor inom ansvarsområdet förekommer.
Sista ansökningsdag är 6:e januari 2019. Urval och intervjuer gör vi hela tiden, tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.
Varför jobba på Apoteket?
Apoteket är unikt på många sätt, bland annat tack vare bredden på vår verksamhet där du har goda möjligheter att utvecklas och göra karriär. På Apoteket jobbar vi med stolthet efter vår affärsidé att göra det enklare för kunden att må bra. För att leva efter den idén är det viktigt för oss att satsa på dig, din kompetensutveckling och din hälsa. Som kollega hos oss på Apoteket får du ett generöst friskvårdsbidrag, tillgång till en mängd rabatter och andra spännande förmåner.
Vi gör det enklare att må bra!
Apoteket är Sveriges ledande apotekskedja med ca 3 500 anställda och närmare 400 apotek över hela landet. Vi erbjuder ett brett sortiment av varor och tjänster inom läkemedel och hälsa till privatpersoner, företag och producenter inom vård och hälsa. Ett liv i hälsa är en vision som leder oss att skapa värde för kunder, medarbetare och för samhället i stort. De produkter och tjänster som vi erbjuder bidrar till ett hållbart samhälle genom att visa omtanke för människan och miljön. Vår ambition är att vara ett värdeskapande företag som tar hänsyn till mänskliga rättigheter, arbetsförhållanden, miljö och etiska frågor i hela värdekedjan. Apoteket har vunnit utmärkelsen "Sveriges mest hållbara företag" både 2016 och 2017.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Rudolfsson, Försäljningschef 010-4475688
Birgitta Liljerup Enkvist, HR-konsult 010-4475541
FöretagApoteket AB
AdressApoteket AB
Box 3001
16903 Solna
KontorsadressBox 3001
Jobbnummer 4521522
Observera att sista ansökningsdag har passerat.