Bemanningscontroller till Äldreomsorgen

Södertälje kommun / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

En dag på jobbet
Uppdraget är att säkerställa att äldreomsorgens bemanningsprocess följs, bemanning i balans och kvalitetssäkring genom intern kontroll. Du är ett lokalt stöd och support till chefer och lokala bemanningsstöd/administratörer. Du arbetar aktivt med att stödja områdeschefer och enhetschefer i att utveckla bemanningsprocessen samt att följa upp resultat. Du arbetar på uppdrag av och rapporterar kontinuerligt till enhetschef, områdeschef samt projektledare för projektet förbättrade arbetsvillkor. Du följer upp och tillsammans med områdeschef och enhetschef upprättar rutiner avseende bemanningsprocessen, genomför årliga riskanalyser och sammanställa en årlig rapport. Du stödjer och utbildar chefer, administratörer och medarbetare. I din roll ansvarar du för att kontinuerligt avrapportera effekter kopplat till budget, kvalitet och medarbetares arbetsvillkor.
Det är viktigt att du samarbetar nära ihop med chefer, administratörer, verksamhetsekonom, HR, bemanningsenhet, andra nyckelfunktioner och medarbetare samt bjuder in till delaktighet.

Vem är du

Är du en engagerad person som har stor erfarenhet av att utveckla bemanningsarbetet och som vill utveckla Södertälje kommuns äldreomsorg?
Vi söker en strukturerad bemanningscontroller med stor vana av att kvalitetssäkra bemanningsprocessen samt stödja chefer i att utföra egenkontroller.

Publiceringsdatum
2019-10-21

Kvalifikationer
- Vi söker dig med yrkeshögskole- eller högskoleutbildning med inriktning mot personal- och bemanningsområdet.
- Du har kunskap om arbetsrätt och kollektivavtal samt tillämpningen av dessa.
Meriterande:
- Det är fördel om du har kännedom om de på marknaden förekommande verksamhetssystem för personalplanering.
- Det är meriterande om du har vana att utbilda och förmedla kunskap till andra.
- Du har flerårig erfarenhet av schemaplanering/bemanningsfrågor i dygnet runt verksamhet.
- Det är även meriterande om du har erfarenhet av att stötta chefer och medarbetare i bemanningsfrågor.

Personlig egenskaper:
- Vi söker dig som är strukturerad, drivande, kommunikativ och har helhetssyn.
- Du är noggrann och analytisk.
- Du är förtroendeingivande och har ett kommunikativt arbetssätt.
- Du kan arbeta självständigt och i grupp.
Stor vikt läggs vid förmågan att skapa förtroende och få med sig chefer och arbetsgrupper. Du tar ansvar och säkerställer goda resultat.

Vi erbjuder dig
Generöst friskvårdsbidrag på upp till 3000 kronor per år, heltid, semesterväxling (vilket innebär att du har möjlighet att byta semesterersättning mot extra lediga dagar) och spännande föreläsningar inom kommunen.
www.sodertalje.se/formaner

Välkommen till oss!
Då du kommer att få röra dig inom Södertälje kommun med en kontorsplats på Arthursberg korttidsboende så finns det goda kommunikationer med tåg till Södertälje och buss till kontoret är även bra gång avstånd med en skön promenad.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Södertälje kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "146561".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
4867693

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: