Bemanningsassistenter till Ambulansen i Stockholm!
Ambulanssjukvården i Storstockholm / Administratörsjobb / Stockholm
2018-04-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bemanningsassistenter till Ambulansen i Stockholm!" (publicerad 2018-10-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ambulanssjukvården i Storstockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö eller i
hela Sverige Vårt bemanningscenter söker två initiativtagande kollegor som vill driva och utveckla bemanningsarbetet hos oss på AISAB.
Vi erbjuder dig en intensiv och spännande arbetsplats under utveckling där du som bemanningsassistent har en nyckelroll. Vill du vara med och driva bemanningsarbetet för att tillsammans leverera kvalitativ vård till våra patienter?
Arbetsplatsen
AISAB står inför en spännande utveckling. Inom de närmaste åren förväntas verksamheten att växa i ansvar, ambulansuppdrag och i antalet anställda.
Vårt bemanningscentrum är en central del i organisationen och arbetar hårt för att uppnå vår uppdragsgivares tillgänglighetskrav och samhällets förväntningar. Bemanningscenter har tillsammans med vår jourberedskap ansvar för att den operativa driften fungerar dagligen.
Bemanningscenter i AISAB
Vårt bemanningscenter har öppet vardagar 06.00-22.00 och helgdagar 06:00-18:00, årets alla dagar. Du har fyra nära kollegor, en arbetsledare och du rapporterar till HR-chef.
Du sitter på huvudkontoret i Globen/Årsta där du vardagar har kort avstånd till organisationens administrativa personal inom HR, ekonomi och IT- och administration. Du har ett nära samarbete med respektive stationsledning som är stationschef, biträdande stationschef och personalsamordnare för alla AISABs ambulansstationer. Personalsamordnarna står för all långsiktig schemaläggning på vardera station och förutsätter därför att ni har nära dialog och gott samarbete i ert arbete.
Dina arbetsuppgifter kommer till exempel vara följande: Bemanning vid korttidsfrånvaro av personal på våra sju ambulansstationer Ringa och boka in personal vid sjukdom Handläggning i personalsystemet Heroma Rapportering av timanställdas tidkort Systemadministration i sms-tjänst Framtagning av faktureringsunderlag för utomlänsuppdrag Första kontaktperson in i växeln
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av bemanningsarbete och schemaplanering, helst inom vårdyrket. Du har goda kunskaper i Officepaketet och PA-systemet Heroma. Du är bekväm att arbeta med din dator och telefon som dina främsta verktyg. Du har lätt för att lära dig nya IT-system.
För att trivas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, självgående och har kontroll även i pressade situationer. Du är initiativtagande, ser lösningar snarare än problem och håller motivationen uppe till dess att ditt arbete är slutförd. Du trivs i en verksamhet där ingen dag är den andra lik där vi erbjuder en spännande arbetsplats med möjlighet till stor delaktighet.
Kvalifikationer Personaladministrativ utbildning eller annan utbildning som prövas likvärdig är meriterande Goda kunskaper i svenska i båda tal och skrift
Anställningsform
Heltid och tillsvidareanställning.
Skifttjänstgöring dag, kväll och helg (inklusive storhelger och röda dagar) med ett fyra veckors rullande schema.
Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!
I rekyteringen eftersträvar vi mångfald ur alla aspekter.
AISAB är vinnare av JÄMIX-priset 2017.
Varaktighet, arbetstid
Arbetstidsmått 38:15 Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-04-09ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Lundell
johanna.lundell@sll.seFöretagAmbulanssjukvården i Storstockholm
AdressAmbulanssjukvården i Storstockholm
Lindetorpsvägen 11
12163 Stockholm
KontorsadressLindetorpsvägen 11
Jobbnummer 4070884
Observera att sista ansökningsdag har passerat.