Bemanningsassistent till Resursenheten Västerås

Region Västmanland / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Västmanland i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

Trivs du i ett administrativt och serviceinriktat arbete? Har du tidigare vana från bemanning? Vill du ha ett socialt arbete med många kontaktytor där du fungerar som spindeln i nätet?

Idag är vi ungefär 80 medarbetare, och eftersom vi får mer uppdrag behöver vi bli fler. Vi hjälper framför allt till på Västerås sjukhus och på familjeläkarmottagningar men har ibland uppdrag i övriga länet.

Nu behöver vi stärka upp vår bemanning och söker därför en bemanningsassistent till ett vikariat.

Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.

Om arbetsplatsen

Hos oss välkomnas du till en positiv och utvecklingsinriktad verksamhet.

Resursenheten fungerar som regionens interna bemanningsenhet och erbjuder personal till de arbetsplatser som tillfälligt behöver extra hjälp. Hos oss arbetar sjuksköterskor, undersköterskor samt medarbetare inom vårdnära administration.

"Citat"

Hos oss är kundfocus i centrum. Det är ett roligt och stimulerande jobb att vara spindeln i nätet. //Elin

På enheten arbetar 2 bemanningsassistenter vardagar måndag till fredag med beredskap var 4:e helg.

Publiceringsdatum
2022-05-19

Dina arbetsuppgifter
Hos oss på Resursenheten erbjuds du ett varierat arbete på en arbetsplats som genomsyras av öppenhet, humor och härliga kollegor. Är du den vi söker? Du välkomnas till en bred verksamhet med varierande arbetsuppgifter.

Som bemanningsassistent hos oss har du en mycket viktig funktion som är avgörande för att vår verksamhet ska fungera.

Tillsammans med din kollega sköter du den dagliga bemanningen av sjuksköterskor, undersköterskor och vårdnära service till olika verksamheter. Det är ett ansvarfullt och självständigt arbete som i vissa stunder kan innebära mycket arbete med kort varsel och högt tempo.

Arbetet kräver kreativitet, lyhördhet och stort engagemang. I rollen som bemanningsassistent kommer du att matcha våra kunders beställning mot våra medarbetare och boka ut dem på uppdrag genom vårt bokningssystem.

Dina arbetsuppgifter består av att ha mycket personlig kontakt med våra medarbetare och kunder via mail och telefon, registrering av frånvaro och schema i bokningssystemet Vikariebanken och personalsystemet Heroma samt tillsammans med enhetscheferna planerar upplärning för medarbetarna.

Utöver detta arbetar du också med beställningar och introduktion vid nyanställning, registrering av statistik, förrådsbeställningar samt övriga kontorsgöromål.

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets karaktär förändras.

Vi är idag ca 80 medarbetare som succesivt kommer utökas till följd av utökade uppdrag. Resursenheten avlastar också verksamheterna med avrop till externa bemanningsföretag. I vårt uppdrag ingår även att med kort varsel kunna ta på oss nya uppdrag.

Du blir en del av ett team som arbetar tillsammans för att få till så bra lösningar som möjligt. Du kommer också ha ett nära och tätt samarbete med våra tre enhetschefer, vår verksamhetsutvecklare samt vår verksamhetschef.

Kvalifikationer

Vi söker dig med erfarenhet från en verksamhet där du har arbetat med någon form av personalplanering som schemaläggning och bemanning. Vi ser också att du har erfarenhet av att arbete inom service mot kund. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt anstränger dig för att alltid leverera lösningar. Du har en god administrativ förmåga och kan snabbt sätta dig in i nya system.

Arbetet håller stundtals ett högt tempo och det är viktigt att du kan prioritera under stressiga situationer och behålla ditt fokus när du blir avbruten.

Det är en dynamisk arbetsplats och du ställs dagligen inför prioriteringsutmaningar.

Du ska ha fullständig gymnasieutbildning. Du har goda kunskaper i svenska språket och mycket god dator-/IT-vana samt meriterande om du tidigare arbetat med personalsystemet Heroma.

Vi ser att du har en personlig mognad, är serviceinriktad, flexibel och ser positivt på varierande arbetsuppgifter samt arbetar bra med andra människor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor

Föräldravikariat i cirka ett år.

Tillträde enligt överenskommelse. Det finns även möjlighet till distansarbete (utföra arbetet hemifrån), vid överenskommelse med chef.

Välkommen med din ansökan senast 3 juni 2022.

Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.

Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.

Titta gärna på vår informationsfilm: https://youtu.be/7qLByHRP6mY

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION VÄSTMANLAND

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Västmanland (org.nr 232100-0172), https://regionvastmanland.se

Arbetsplats
Region Västmanland

Kontakt
Arne Amundsen, Vision
021-17 58 06

Jobbnummer
6662191

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Västmanland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Västmanland: