Bemanningsassistent
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lekeberg,
Karlskoga,
Degerfors,
Hallsberg,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen i Lekeberg Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt. I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?
Läs mera om vår kommun på
www.lekeberg.sePubliceringsdatum2015-03-06ArbetsuppgifterSom bemanningsassistent arbetar du på kommunens bemanningsenhet med rekrytering och förmedling av vikarier men även av deltidsanställda som vill arbeta mer. Du kommer utöver det dagliga tillsättandet av vakanser även ansvara för rekrytering av vikarier genom intervjuer, referenstagning, introduktionssamtal samt vara behjälplig i LAS-frågor och arbeta fram rutiner för verksamheten. Bemanningsenheten är under uppbyggnad och du kommer att delta aktivt i den processen.
KvalifikationerDet är önskvärt att du har en för uppdraget lämplig högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Mycket hög datorvana
Blick för logistik och kunna arbeta strukturerat och behålla fokus.
Intresse och kunskap om arbetsrätt
God samarbetsförmåga och tycka om problemlösning
Du ska ha en god social förmåga och tycka om att ha mycket kontakter med olika personalkategorier
Meriterande
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vi undanber oss direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-15
Ange följande referens när du ansöker: A455626
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGustav Olofsson, Administrativ chef 0585-489 66
Facklig kontaktFacklig organisation, Nås via växeln 0585-487 00
FöretagLekebergs kommun, Administrativa avdelningen
AdressLekebergs kommun, Administrativa avdelningen
Bang 7
71681 Fjugesta
Kontorsadress71681 Fjugesta
Jobbnummer 2193576
Observera att sista ansökningsdag har passerat.