Bemanningsansvarig internt till Maxkompetens i Halmstad

Maxkompetens / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens i Halmstad, Laholm, Falkenberg, Ängelholm, Örkelljunga eller i hela Sverige

Maxkompetens Sverige AB

Publiceringsdatum
2013-12-02

Arbetsuppgifter
Vi på Maxkompetens söker nu en bemannings- och rekryteringsansvarig för ett föräldravikariat på ca ett år till vårt regionkontor i Halmstad.

Vi söker en driven och engagerad bemannings- och rekryteringsansvarig som gärna har erfarenhet från bemanningsbranschen.
Tjänsten som bemannings- och rekryteringsansvarig innefattar ett helhetsansvar för presentation av kandidater för våra kunder samt vara en länk mellan kund och konsult.
Tjänsten innefattar även personalansvar för våra konsulter.

Du kommer att vara stationerad på kontoret i Halmstad men då Skåne även ingår i vårt säljdistrikt så förekommer dagsresor till vårt kontor i Malmö där du kommer att träffa kandidater och hålla intervjuer.

Arbetsuppgifterna består av att upprätta kravprofiler, ansvara för annonsering och urval av ansökningar.
Du kommer att genomföra intervjuer, göra bedömningar utifrån kravprofiler samt ansvara för referenstagning.
Du kommer vara konsultansvarig vilket innebär bemanningsansvar, uppföljning av konsulter och deras uppdrag samt personaladministration.
En gång per vecka besöker du våra konsulter och kunder för att säkerställa högsta kvalité i vårt uppdrag.

Vi arbetar strukturerat och mot tydligt uppsatta mål. Vi vill att just du är den som tar ansvaret för våra konsulter och att de får känslan av att Maxkompetens som arbetsgivare är attraktiv och en naturlig karriärspartner.

Hos en av våra största kunder har vi dagligen bemanningsjour, vilket innebär att du ska kunna ta emot eventuella sjukanmälningar via sms på både morgon och kväll.
I dina arbetsuppgifter kommer du också få arbeta med nykundsbearbetning och bokning av kundmöten därför ser vi att du är social och tycker om att prata i telefon. Tidigare erfarenhet är meriterande.

Profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet från bemanningsbranschen.
Du trivs med att arbeta i en händelserik miljö och har ett stort intresse för bemanning och rekrytering. Du kommer att arbeta med både yrkesarbetaravtal och tjänstemannaavtal, därför är det meriterande om du har kännedom kring Bemanningsavtalet för såväl tjänstemän som yrkesarbetare.

För att trivas hos oss är det viktigt att du har entreprenörsanda, känsla för service och ett affärstänk. Du har en positiv inställning samt en vilja att lära och utvecklas. Du har även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt är organiserad i ditt arbetssätt.
Stundtals kan tempot vara högt med detta är inget problem för dig då du är stresstålig.
Din roll liknar ofta "spindeln i nätet" där du i nära samarbete med våra säljare säkerställer att våra kunder upplever högsta kvalitet.

Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Start: 13/1 2014

Lön: Fast lön + provision

Välkommen med din ansökan till www.maxkompetens.se

Om företaget
Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-08
Ange följande referens när du ansöker: 2128
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madeleine Adlerstam 0734-368169 madeleine.adlerstam@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens

Adress
Maxkompetens
Herkulesgatan 12
11152 Stockholm

Jobbnummer
1717424

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens: