Bemanningsansvarig för schemaläggning av läkare och psykologer

Doktor 24 Healthcare AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Doktor 24 Healthcare AB i Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Västerås, Oxelösund eller i hela Sverige

Doktor24 är en digifysisk vårdgivare som levererar både vård- och systemtjänster och vårt kontor ligger i centrala Stockholm. Vi är ett snabbväxande uppstartsbolag som vill förändra sjukvården från grunden genom att integrera digital sjukvård med fysisk sjukvård. Vill du vara med? Då kanske du är en av oss!

Som schemaläggare har du en viktig roll i vår operativa verksamhet. Ditt jobb bidrar direkt till att vi ska kunna vara en bra och attraktiv arbetsgivare för vår legitimerade personal. I nära dialog med våra operativa chefer, för läkare respektive psykologer, kommer du att planera bemanningen långsiktigt och hantera den dagliga bemanningssituationen med tex byten, semester och sjukdom. Du kommer att ha daglig kontakt med våra medarbetare och arbetet innebär till viss del korta deadlines och snabba beslut. Mycket av arbetet sker per telefon, mail och andra digitala vägar i ett bitvis högt tempo.

Vi söker dig som är driftig, konsultativ och lösningsorienterad med ett stort intresse för att jobba nära andra människor. Du gillar utmaningen med att lägga ett schema som gör att våra medarbetare på ett bra sätt kan kombinera sitt yrkesliv och privatliv.

Då tjänsten är ny kommer det finnas goda möjligheter att vara med och bygga upp och utveckla de nya arbetsprocesserna kopplade till schemaläggning och bemanning.

Som Bemanningsansvarig hos Doktor24 kommer dina arbetsuppgifter främst vara

• schemaläggning av läkare och psykologer på lång och kort sikt
• korrigering av passbyten, registrera frånvaro och boka in timanställda och konsulter
• lägga upp eller avsluta anställningar i våra personaladministrativa system
• kontroll av löneunderlag
• kontakt med chefer och medarbetare angående lönefrågor och löneadministrativ support
• tolkning av olika kollektivavtal och lagar (arbetstidsrelaterade) för läkare och psykologer
• kunna svara på frågor om pension och försäkring

Vad krävs för söka jobbet?

• minst 2 års erfarenhet av rollen som schemaläggare
• erfarenhet av olika kollektivavtal, gärna inom sjukvård
• meriterande med erfarenhet av lönearbete inom sjukvården
• goda kunskaper i Office-paketet alternativt G-suite. Vi arbetar i G-suite.
• erfarenhet av arbete i ett schemasystem är ett krav. Vi arbetar i Quinyx.
• du har lätt för att kommunicera på svenska och engelska

Doktor24 erbjuder dig

• en dynamisk arbetsplats full av kreativa människor
• flexibilitet i att kunna jobba på kontoret och hemifrån
• möjlighet att forma rollen som vår schemaläggare
• friskvårdsbidrag

Du behöver vara flexibel och ha lätt att ställa om mellan olika arbetsuppgifter. Du är ansvarstagande och noggrann. Självklart är du tillmötesgående och tycker om att hjälpa till. Du kommer att ha mycket kontakt med våra läkare, psykologer och chefer därför är det viktigt att kunna kommunicera, vägleda och instruera. Vi ser gärna att du är självständig och klarar att hantera stress. Vi är ett uppstartsbolag med allt vad det innebär så du behöver också vara kreativ, driven och empatisk.

Om det här låter som du är du varmt välkommen att söka jobbet hos oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2019-12-04

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Doktor 24 Healthcare AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Doktor 24 Healthcare AB (org.nr 556225-6346), http://www.doktor24.se

Arbetsplats
Doktor24

Jobbnummer
4986473

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Doktor 24 Healthcare AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Doktor 24 Healthcare AB: