Bemanningsadministratör till Örgryte-Härlanda
Göteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda i Göteborg Vill du ha ett jobb där du kan göra skillnad i människors liv - på riktigt? Hos oss i Örgryte-Härlanda spelar du en viktig roll för att ge våra invånare ett gott liv. Med vårt engagemang och kompetens gör vi det bästa för göteborgarna och bidrar till att Örgryte-Härlanda upplevs som ett attraktivt område att leva, bo och arbeta i. Vi har idag 3 500 anställda som alla ger service, stöd och omsorg på olika sätt. Välkommen till en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för.
Publiceringsdatum2017-11-28ArbetsuppgifterEnheten för rekrytering och bemanning i Örgryte-Härlanda söker nu en bemanningsadministratör till vår grupp. Tjänsten innebär ett brett ansvarsområde inom bemanningsfrågor och du blir en av våra lokala huvudadministratörer i Time Care Planering och Time Care Pool. Vår arbetsplats är på Härlanda Park i den gamla fängelsebyggnaden vars lokaler har renoverats och blivit kontor. Som ett led i en omorganisation behöver vi utöka vår enhet med en bemanningsadministratör som kommer arbeta övergripande i förvaltningen med schema- och bemanningsfrågor. Tjänsten är nyinrättad och du har goda möjligheter att påverka ditt uppdrag och dina arbetsuppgifter utifrån vad som är bäst för verksamheten.
Enheten för rekrytering och bemanning består av enhetschef, fem bemanningsassistenter, en administratör, en lokal huvudadministratör för Time Care Planering, fem stycken HR-specialister mot rekrytering samt en HR-administratör. Vårt uppdrag är bland annat att vara ett stöd i verksamheternas bemanning genom att fördela ut personal för att täcka upp oplanerad korttidsfrånvaro samt att vara ett rekryteringsstöd. Våra kunder är utbildning, äldreomsorg samt hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, funktionshinder samt kultur och fritid.
Du som bemanningsadministratör har en viktig roll när det gäller att skapa goda förutsättningar för chefer att planera och organisera sina verksamheter. Tjänsten innebär ett nära samarbete med stora delar av organisationen. Du förväntas agera operativt stöd och bland annat utbilda chefer och schemaadministratörer i bemanningsplanering och bidra till verksamhetens utveckling. Vidare innefattar dina arbetsuppgifter att förse ledningsgrupper med relevant statistik, uppföljning och analys av densamma samt nyckeltal. I rollen ingår även att samverka med den lokala huvudadministratören i Time Care, kollegor från Enheten för rekrytering och bemanning samt ekonomiavdelningen. Som huvudadministratör för Time Care Planering och Time Care Pool har du ett övergripande ansvar för drift och frågor gällande systemen.
Vi erbjuder ett självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter med möjlighet att påverka och utveckla vår bemanning i en personalgrupp där vi har roligt tillsammans, firar framgångar, hjälps åt och stödjer varandra till utveckling.
KvalifikationerDu som söker har fullgjort en utbildning på gymnasial nivå, samt erfarenhet av strategiskt och operativt arbete med bemanningsfrågor inom kommun eller landsting. Erfarenhet av support gällande schemaprocesser samt inom IT-verktygen Time Care Planering, Time Care Pool och Personec är ett krav för tjänsten.
I rollen som bemanningsadministratör är det viktigt att du tar initiativ och driver arbetet i bemanningsfrågor framåt, oavsett om du arbetar själv eller tillsammans med andra. Du tar ansvar för åtgärder, projekt och resurser samtidigt som du ser till att uppsatta mål nås. Då du i arbetet kommer ha löpande kontakt med chefer, administratörer och ledningsgrupper ser vi att du är duktig på att skapa och upprätthålla goda relationer och professionella nätverk inom organisationen. Du har en god analytisk förmåga och kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i problem, samt föreslå möjliga lösningar för att utveckla vår verksamhet.
I din roll som stödfunktion ser du vikten av att ge god service och du har viljan och förmågan att hjälpa andra. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och följer upp resultat. Då du även kommer att hålla i utbildningar för medarbetare från olika professioner är du bekväm med att informera och presentera samt anpassar din kommunikation efter mottagare och situation.
ÖVRIGT
I Örgryte-Härlanda arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och cykelförmån. Vårt geografiska läge innebär goda kommunikationer och närhet till både Göteborgs centrum och vackra grönområden.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt rekryteringssystem Visma Recruit. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster då Göteborgs Stad har upphandlade avtal.
Vi vill ta tillvara de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning tillför verksamheten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-12
Ange följande referens när du ansöker: 458/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Emanuelsson 031-365 6968
FöretagGöteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda
AdressGöteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda
Box 170 94
40261 Göteborg
KontorsadressKålltorpsgatan 2
Jobbnummer 3826271
Observera att sista ansökningsdag har passerat.