Bemanningsadministratör till Norra Hisingen

Göteborgs stad., SDF Norra Hisingen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Norra Hisingen i Göteborg

Norra Hisingen är en av Göteborgs 10 stadsdelsförvaltningar med 2 100 medarbetare. I stadsdelen bor cirka 50 000 invånare och området sträcker sig över en stor geografisk yta med varierad bebyggelse, landsbygd och naturområden. Vi är väldigt stolta över vårt uppdrag som går ut på att finns till för Hisingsborna och leverera stöd och service av högsta kvalité. Norra Hisingen ska vara ett attraktivt område att växa upp, utbildas, bo, arbeta och åldras i - vilket är något som vi verkar för tillsammans. Vårt arbetssätt präglas av samarbete, nytänkande, engagemang och kompetens inom vårt uppdrag. Som arbetsgivare erbjuder vi dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att utvecklas i din yrkesroll.



Publiceringsdatum
2018-11-16

Arbetsuppgifter
Är du den som ser lösningarna, är strukturerad, tycker om att samarbeta och trivs att ha kontakt med människor i ditt arbete? Då har vi uppdraget för dig!

Vi söker nu en bemanningsadministratör till Rekryterings- och Bemanningscentrum, för ett vikariat fram till sommaren 2019. Enheten är organiserad under HR- avdelningen och består idag av enhetschef, fem bemanningsadministratörer, en systemadministratör och fyra HR-specialister mot rekrytering.

Vårt uppdrag är bland annat att vara ett komplement till verksamheternas bemanning med att erbjuda timavlönade för oplanerbar korttidsfrånvaro. Vi är en stödfunktion gentemot våra kunder, som har verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinder, måltid- och fastighetsservice samt förskola. Vi samarbetar tätt med verksamheterna och har daglig kontakt med både enhetschefer, administratörer och inte minst våra timvikarier.

Som bemanningsadministratör hos oss kommer dina arbetsuppgifter bestå av att ta emot beställningar och förmedla timavlönade till den verksamhet som du kommer bli ansvarig för, via IT-stödet Time Care Pool. Du kommer även att administrera löner och anställningar i Personec samt introducera nya timvikarier till verksamhet och TimeCare Pool. I rollen kommer du ha kontinuerlig uppföljning, både av timavlönade och beställningarna.

Hos oss kommer du ha ett varierande arbete i en personalgrupp där vi har roligt tillsammans, firar framgångar, är nyfikna och efterfrågar varandra idéer, som hjälps åt och stödjer varandra till utveckling!


Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning gärna med administrativ påbyggnad. Tjänsten kräver att du har IT-vana och att du har goda kunskaper i Office-paketet. Det är meriterande att du tidigare har arbetat med bemannings- och vikarieplanering, gärna inom offentlig sektor. Då du kommer administrera löner är det ett stort plus om du har goda kunskaper i AB - Allmänna bestämmelser, samt ATL - Arbetstidslagen. Vi ser gärna att du har kunskap i IT-verktygen TimeCare Pool, TimeCare Planering och Personec.

Vi söker dig som är kreativ och tycker om att hitta lösningar samt drivs av en vilja att stötta och hjälpa andra. Då du i rollen som bemanningsadministratör kommer arbeta nära våra kunder, timavlönade och beställare, ser vi att du är tydlig och kan anpassa din kommunikation efter situation. Eftersom du kommer att jobba tätt med både dina kollegor och verksamheterna är det av stor vikt att du är samarbetsinriktad. Tjänsten innebär att hantera flera arbetsuppgifter parallellt så som tillsättning av beställningar, mail och telefonkontakt, därför vill vi att du är strukturerad och lugn. Eftersom akuta arbetsuppgifter uppstår i vårt dagliga arbete är det även viktigt att du är flexibel och snabbt kan prioritera om.

Är du en person som arbetar med ett stort leende på läpparna? Då ser vi gärna att du skickar in din ansökan redan nu! Vi hoppas kunna tillsätta tjänsten snarast, så vänta inte med din ansökan.

ÖVRIGT
I denna rekryteringsprocess har vi tagit bort det personliga brevet. Istället kommer du att få svara på ett antal enkätfrågor, som är kopplade till tjänsten.

Arbetspsykologiska tester kommer att användas som en del av urvalsmetoden.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

I Norra Hisingen arbetar vi för en god och hälsofrämjande arbetsmiljö och erbjuder bland annat friskvård med möjlighet till varierande aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: 2019-06-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-30
Ange följande referens när du ansöker: A829504
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Hancke Sjöstedt 031-366 89 27

Företag
Göteborgs stad., SDF Norra Hisingen

Adress
Göteborgs stad., SDF Norra Hisingen
Box 4053
42204 Hisings Backa

Kontorsadress
Importgatan 12a

Jobbnummer
4462613

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Norra Hisingen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Norra Hisingen: