Bemanningsadministratör
Tomelilla kommun, Vård och Omsorg / Administratörsjobb / Tomelilla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Tomelilla,
Ystad,
Sjöbo,
Simrishamn,
Skurup eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tomelilla kommun, Vård och Omsorg i Tomelilla Tomelilla kommun i Skåne, har drygt 13 000 invånare. Cirka 800 är anställda i kommunförvaltningen. Här på Österlen finns naturupplevelserna du behöver, maten du längtat efter och kulturen du inte visste fanns.
Bemanning och administration är en ny enhet och är under utveckling. Vi söker nu en positiv och glad kollega som vill vara med på vår utvecklingsresa.
Publiceringsdatum2017-09-22ArbetsuppgifterSom bemanningsadministratör i enheten Bemanning och administration har du ansvar för att tillsätta timvikarier inom vård och omsorgsverksamheterna. Du ansvarar för den dagliga planeringen av timavlönade utifrån verksamheternas behov. Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma.
Du har daglig kontakt med beställare och timavlönade vikarier för att på bästa sätt hitta bra lösningar för att möta verksamhetens behov.
Arbetet går också ut på att rekrytera timavlönade och följa upp arbetet som våra timavlönade utför. Det innebär uppföljningssamtal med timavlönade liksom hantering av och återkoppling till/från verksamheterna.
KvalifikationerVi söker dig som är flexibel, strukturerad och lösningsfokuserad. Du är ansvarsfull, arbetar framåt men är samtidigt närvarande i det dagliga arbetet. Du känner dig bekväm med att ha många arbetsuppgifter pågående parallellt och har förmågan att prioritera bland dessa vid arbetstoppar.
Du är obehindrad i det svenska språket i både tal och skrift. Du har god kommunikativ förmåga och vågar ta plats.
God servicekänsla och flexibilitet är nödvändigt då din arbetsdag kommer att bestå av många olika kontaktytor och av att hantera frågor och ärenden av varierande slag.
Du tillhör en intensiv verksamhet där förändring är en del av vardagen. Det är viktigt att du är motiverad till att hitta olika lösningar. Likaså att du är en person med drivkraft och aktivt kan bidra till utveckling av vår enhet.
Du har som lägst gymnasiekompetens. Vi ser gärna YH utbildning i personaladministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig eller relevant för uppdraget.
Du har minst tre års arbetslivserfarenhet och är en van användare av att arbeta i IT-stöd.
Det är meriterande med arbetslivserfarenhet av verksamhetsområdet äldreomsorg och LSS. Likaså erfarenhet av bemanningsadministration och rekrytering.
Arbetslivserfarenhet
ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.
Finner vi rätt kandidat så förbehåller vi oss rätten att avsluta rekryteringen innan sista ansökningsdag.
Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen.
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Aditro support.
Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Dagtid med helgtjänstgöring var tredje vecka. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-10-15 Snarast enligt överenskommelse., upphör: 2018-03-31 Visstidsanställning med eventuell möjlighet till förlängning.
ErsättningMånadslön Enligt avtal
FÖRMÅNER
Friskvård
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-08
Ange följande referens när du ansöker: A712880
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAngelica Michanek
angelica.michanek@tomelilla.se 0417-18057
FöretagTomelilla kommun, Vård och Omsorg
AdressTomelilla kommun, Vård och Omsorg
Tomelilla kommun
27380 Tomelilla
KontorsadressGustafs Torg 16 Tomelilla
Jobbnummer 3712742
Observera att sista ansökningsdag har passerat.