Bemanningassistenter till Bemanningsenheten

Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen i Eskilstuna

På bemanningsenheten arbetar idag cirka 17 personer med bemanningsfrågor. Vårt uppdrag är att inom vård- och omsorgsförvaltningen tillgodose den tillfälliga bemanningen. Vi bemannar ordinärt boende, särskilt boende, LSS, socialpsykiatrin, personlig assistans och kök.

Vi söker nu två nya kollegor som får vara med i utveckling av vår nya organisation på bemanningsenheten. En av tjänsterna är en visstidanställning och resterande är vikariat.



Publiceringsdatum
2018-10-11

Arbetsuppgifter
Söker du ett fartfyllt arbete där du gör en viktig insats för våra verksamheter inom vård och omsorg? Trivs du i en roll där du får ta mycket eget ansvar? Då kommer du trivas hos oss!

Som bemanningsassistentent ansvarar du för att bemanna våra korttidsuppdrag utifrån verksamhetens behov av personal. Till din hjälp använder du vårt bemanningssystem, Time Care Pool. Du kommer dagligen att ha kontakt med våra vikarier som ingår i vikariepoolen och även med våra samordnare ute på de olika enheterna. Vid akuta behov på helgerna är det även ditt ansvar att beordra in ordinarie personal. I rollen som bemanningsassistent har du stöd av kollegor, men ensamarbete förekommer.

Du kommer att ha schemalagd arbetstid där du arbetar både vardagar och helger. Som tidigast börjar du klockan 06.30 och du slutar som senast klockan 17:15. En förmån vi har är att du kan själv vara med och lägga ditt eget schema, vilket gör att du kan påverka vilka dagar du arbetar. En annan förmån vi erbjuder är friskvårdsbidrag.

Hos oss jobbar, förutom dina närmaste kollegor, även bemanningskonsulter, utvecklingsledare, chefsstöd, enhetschefer och områdeschef.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av praktiskt arbete med bemanningsfrågor exempelvis inom reception, kundtjänst eller liknande. Vi ser gärna att du har vana av att använda IT i ditt dagliga arbete och har erfarenhet av Time Care Pool

Det är positivt om du tidigare har arbetat i en samordnande roll och har erfarenhet utav arbetstidslagen. Har du erfarenhet av att arbeta i en serviceorganisation och erfarenhet av administrativt arbete i Time Care planering, är det en fördel.

För att lyckas i rollen som bemanningsassistent hos oss, är du en person som har förmågan att arbeta självständigt och klarar av att hantera många olika saker samtidigt och på ett effektivt sätt. Du en person som kan stå upp för fattade beslut och har en tro på din egen förmåga att lösa de situationer du ställs inför. Det är också viktigt för oss att du tycker det är roligt att sammarbete och kan arbeta i team då du har flera kollegor på arbetsplatsen.


Låter det här som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!


ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Flexibelt schema med helgtjänstgöring, ca var 4e helg. Verksamhetens öppettider, alla dagar 06.30-17.15. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 1 st. grav vik. From dec (minst 1 år) 1 st. Långvik. From omgående (6 mån) .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-21
Ange följande referens när du ansöker: 4807
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Holmström 016-710 50 08

Företag
Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen
Alva Myrdals gata 3D
63186 Eskilstuna

Kontorsadress
Alva Myrdals Gata 3D Eskilstuna

Jobbnummer
4397378

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen: