Behörighetsadminstratör till supportavdelningen, Östersund
Statens Servicecenter / Datajobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund,
Strömsund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall eller i
hela Sverige Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 430 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm, Östersund och Norrköping. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster. Statens servicecenter ska verka för att antalet anställda i staten som omfattas av myndighetens tjänster ökar. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Avdelningen support finns i Östersund och arbetar med 1:a linjens kundsupport för samtliga tjänsteområden inom Statens servicecenter. Inom avdelningen arbetar vi även med intern support för Statens servicecenters anställda. Avdelningen har idag ca 50 medarbetare uppdelade på två enheter. Nu behöver vi utöka med en behörighetsadministratör till supportenheten 2.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Anställningen som behörighetsadministratör innebär att säkerställa att beställning av behörigheter för hela myndigheten expedieras enligt fastställda rutiner och riktlinjer och därefter läggs upp i system eller beställs av extern part. Du ansvarar också för att genomföra olika typer av periodiska uppföljningar av tilldelade behörigheter och stämma av dessa med verksamhetens chefer. Du kommer delta i löpande förbättringsarbete kring behörighetsprocessen i syfte att höja säkerhet, kvalitet och effektivitet. Vidare ingår i dina arbetsuppgifter att besvara frågor och beställningar både skriftligt och via telefon. Du kommer även delta och eventuellt hålla i möten gentemot våra ansvarsområden. Arbetsuppgifterna kan komma att varieras under tid.
Publiceringsdatum2018-01-09KvalifikationerVi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller likvärdig utbildning
• Erfarenhet av systemadministration eller registervård i administrativa IT-system, t.ex. ekonomi eller lönesystem
Dessutom är det meriterande om du har:
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Tidigare jobbat med administrativa arbetsuppgifter
• Erfarenhet av att följa och utveckla administrativa rutiner och processer
• Arbetat med digitalisering
• Erfarenhet av offentlig verksamhet eller från arbete i en större organisation
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Vara serviceinriktad, ha god förmåga att ge hög service
• Ha samarbetsförmåga
• Vara strukturerarad
• Vara flexibel
• Ha god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift
• Vara noggrann
• Ha integritet
Övrig informationAnställningen är 100 % och tillsvidare
Anställningen är placerad i Östersund
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Välkommen med din ansökan senast 22 januari 2018
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Olofsson, Enhetschef
malin.olofsson@statenssc.se 010-456 01 06
FöretagStatens Servicecenter
AdressStatens Servicecenter
Statens servicecenter
FE 15
83281 Frösön
KontorsadressStatens servicecenter
FE 15
Jobbnummer 3891797
Observera att sista ansökningsdag har passerat.