Behörighetsadministratör (Supportspecialist)
Regionservice, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regionservice, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk i Göteborg Västra Götalandsregionen
Regionservice är Västra Götalandsregionens interna serviceleverantör. Vi levererar överenskomna högkvalitativa servicetjänster så att Västra Götalandsregionens förvaltningar kan fokusera på att vidareutveckla sina verksamheter. Regionservice är organiserat i sju områden; Administrativt Centrum, Inköp, Försörjning, Måltider, Närservice, VGR IT och Partnerrelation.
Service Center, som är en av enheterna inom VGR IT, har cirka 190 medarbetare och karaktäriseras av närhet till Västra Götalandsregionens olika verksamheter. Enheten organiseras inom de geografiska områdena Fyrbodal, Göteborgsregionen, Sjuhärad och Skaraborg.
Uppdraget är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT avseende support och med hög servicenivå klara både första och andra linjens support.
Publiceringsdatum2012-03-09Dina arbetsuppgifter• Administrera behörigheter för administrativa och vårdrelaterade system inom VGR
• Kontrollera och bedöma att ansökningsuppgifter följer uppsatt regelverk inom VGR för behörighetsansökan
• Administrera spärr och logg i journalsystem i enighet med Patientdatalagen.
• Hantera behörighetsfrågor i vårt ärendehanteringssystem
Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning med vårdinriktning. Du ska vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, flexibel och tycka att det är roligt med kundkontakter. Viktigt är att du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du ska även ha erfarenhet av systemadministration samt erfarenhet från vården.
Erfarenhet och kompetens om regionens gemensamma system och tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande, samt god kännedom om sjukvården inom VGR.
Övrig informationVi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på
http://www.vgregion.se/PV2021Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Arbetstider och omfattning100% tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-25
Ange följande referens när du ansöker: 2012/845
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSektionschef - Erik Westlund - Telefonnummer: 0736 - 846838
Teamledare - Marie Hedberg - Telefonnummer: 076 - 8150315
Facklig kontaktVision - Erik Hiller tfn, 0705-872729,, Sv Ingengörer - Iowan Hedendahl tfn, 0708-807490,
JUSEK - Stig Holmlund tfn, 0709-512345
FöretagRegionservice, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk
AdressRegionservice, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad
Jobbnummer 1181711
Observera att sista ansökningsdag har passerat.