Behandlingsassistent till Sjövillan HVB-hem
Söderhamns kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen. / Behandlingsassistentjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla behandlingsassistentjobb i Söderhamn,
Bollnäs,
Hudiksvall,
Ockelbo,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Söderhamns kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen. i Söderhamn ARBETSMARKNADS- OCH SOCIALFÖRVALTNINGEN.
Förvaltningen för lärande och arbete och socialförvaltningen är en ny förvaltning från och med 2015-01-01. Verksamheterna samlas under en ny gemensam nämnd under namnet Arbetsmarknads- och socialnämnden.
Socialförvaltningen i Söderhamn består av cirka 100 medarbetare inom olika verksamheter. Vi är till för vuxna, barn och ungdomar samt ensamkommande flyktingbarn som är i behov av stöd i olika skeden i livet. Vi arbetar lösningsfokuserat och prestigelöst i intern och extern samverkan. Vårt arbete är individanpassat med olika hemmaplanslösningar som grund. Genom omvärldsbevakning, utvärdering och nya evidensbaserade metoder utvecklar vi vår verksamhet.
Tjänsten är placerad inom förvaltningens vuxenkedja där målet är att vuxna personer med beroende/missbruk ska få stöd främst genom väl avvägda hemmaplanslösningar.
Sjövillan är kommunens hem för vård och boende och en del av förvaltningens hemmaplanslösningar. Sjövillan kan ta emot sammanlagt 10 män/kvinnor från 18-års ålder. Sjövillan är belägen centralt i anslutning till Söderhamns Beroendecentrum där missbruksbehandling erbjuds i samverkan med Landstingets beroendevård.
Publiceringsdatum2015-01-07ArbetsuppgifterVi söker dig som vill vara med i en verksamhet som på bästa sätt tillgodoser de individuella behoven hos de människor som vistas på Sjövillan. På Sjövillan arbetar vi med såväl behandlingsarbete som socialträning. Målet med verksamheten är att erbjuda en meningsfull, trygg och säker miljö för våra brukare som har bestämt sig för att göra en livsstilsförändring. Miljön ska präglas av respekt och glädje. Du kommer att jobba med brukaren i centrum. Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor där du/ni följer och hjälper brukaren att uppnå sitt mål. Du kommer att samarbeta med socialsekreterare utifrån brukarens vårdplan, nära samarbete med Söderhamns Beroendecentrum och andra aktörer. Dokumentation ingår också i dina arbetsuppgifter. Du kommer att vara en i teamet, vårt mål är att säkerställa att verksamheten erbjuder god kvalitet och god etik, att alla våra brukare känner sig respektfullt bemötta och att vi medarbetare känner stolthet över verksamheten och det arbete som bedrivs.
KvalifikationerDu är behandlingsassistent eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet att arbeta med människor med missbruk- /beroende.
Du är en medarbetare med god förmåga att samarbeta och är delaktig kring gemensamma mål. Du har erfarenhet att arbeta med människor med missbruksproblem Du tar ett stort eget ansvar och är driven. Du är en medarbetare med god förmåga att samarbeta och är delaktig kring gemensamma mål. Du tar ett stort eget ansvar och är driven. Körkort erfordras. Vi lägger också stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Söderhamns kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Schema. Varierande dag/kväll/natt och helg. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-03-01 .
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-30
Ange följande referens när du ansöker: ASN/2015/0004
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHannes Vainionpää, Enhetschef 073-4602358
hannes.vainionpaa@soderhamn.seFacklig kontaktLisa Henriksson, Vision 0270-75295
lisa.henriksson@soderhamn.seFöretagSöderhamns kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen.
AdressSöderhamns kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen.
Söderhamn
82680 Söderhamn
KontorsadressKöpmantorget 2 B 82680 Söderhamn
Jobbnummer 2119015
Observera att sista ansökningsdag har passerat.