Behandlingsassistent/boendekoordinator till stöd- och boendeteamet
Helsingborgs kommun / Behandlingsassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla behandlingsassistentjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg,
Klippan eller i
hela Sverige Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.
Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité.
Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.Om arbetsplatsen
Inom verksamhetsområde Vuxen finns vår enhet: Stöd- och behandlingsenheten.
Vuxenverksamheten vänder sig till personer från 20 år med missbruk och/eller psykosociala problem samt personer med samsjuklighet.
I teamet arbetar 30 medarbetare/boendestödjare som är indelade i 5 mindre team samt en administratör och boendekoordinator. Vi kommer att med denna tjänst som idag är 100% med ytterligare 50% samt 50% i boendeteamet.
Då vi är inne i en kreativ fas och gör förflyttning och anpassar verksamheten från traditionell socialtjänst mot fler sociala tjänster kan ansvaret komma att förändras i framtiden.
Arbetstiden för tjänsten är schemalagd dag.
Publiceringsdatum2022-09-27Dina arbetsuppgifterStöd- och boendeteamet är en frivillig insats som vänder sig till verksamhetsområde Vuxens målgrupp. Vi erbjuder de vi möter stöd och hjälp genom en bred kompetens och individuellt anpassade insatser med målet att möjliggöra en förbättrad livskvalitet och ett självständigt liv. Verksamheten får sina uppdrag via bistånd och vårdplan från socialsekreterare och utförs både i klientens hem eller på annan plats som klienten önskar.
Vissa av våra klienter har en egen bostad, andra bor i någon av våra träningslägenheter, kommunala kontrakt eller lägenheter med hyresgaranti. Vi tror på hjälp till självhjälp, medbestämmande, samt delaktighet och inflytande.
Du som söker denna tjänst kommer att dela din tjänst med att 50 % arbeta som boendestödjare och 50 % som boendekoordinator. Som boendekoordinator är ditt uppdrag bland annat att ta emot och fördela störningsärenden, hantera och följa upp obetalda hyror samt att ta emot och fördela erbjudande om nya lägenheter. Tjänsten förutsätter att du kan hantera många olika uppdrag, vara flexibel och göra snabba omställningar. Du ska kunna vägleda kollegor i ärende- och sakfrågor samt vidarebefordra kunskap om riktlinjer och arbetssätt i våra olika lägenhetsformer.
I detta arbete ingår förutom ett nära samarbete med; boendeteamet; sektionschef, administratör, socialsekreterare, Fastighetsförvaltningen samt ekonomiavdelningen.
Välkommen till ett arbete där den ena dagen inte är den andra lik!
KvalifikationerVi söker dig som är:
- utbildad behandlingsassistent, socionom, socialpedagog eller vad arbetsgivaren bedömer som annan lämplig utbildning
• erfarenhet av arbete med Vuxenenhetens målgrupp, missbruk och/eller socialpsykiatri samt viss samsjuklighet
• erfarenhet av arbete med administration av träningslägenheter/bostadssociala programmet.
• har kunskap om andra myndigheters arbetssätt och lätt för att samverka
• kunskap i arbetsmetoderna som; CAN och ESL, HAP, CM, ÅP, KSL samt MI
Utöver det är det viktigt att du:
• har god förmåga att kunna samarbeta samt trivs med att arbeta i team, kan leda sig själv och har en hög förmåga att arbeta självständigt
• har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt god datavana
• är lyhörd, engagerad och öppen för kreativa lösningar
- snabbt kan sätta sig in i nya sammanhang och trivs med att arbeta i en föränderlig kontext
• arbetar för kvalitetssäkra och utveckla arbetet tillsammans med sektionschef/enhetschef
Då det i tjänsten ingår bilkörning är det ett krav att du har körkort och kör bil.
Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden.
Övrig information
Sista dag att ansöka är 2022-10-07
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid. Schemalagd arbetstid; dag.
Tillträdesdatum: 2022-12-01, eller enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHelsingborgs kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157),
https://helsingborg.se Arbetsplats Helsingborgs stad
Kontakt Sektionschef
Petra Hellberg
Petra.Hellberg@helsingborg.se 042-10 47 15 Jobbnummer 7017812
Observera att sista ansökningsdag har passerat.