Behandlingsassistent

Halmstads kommun, Vuxenavdelningen / Behandlingsassistentjobb / Halmstad
2016-03-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Behandlingsassistent" (publicerad 2016-09-13) ⬅️


Visa alla behandlingsassistentjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Vuxenavdelningen i Halmstad

Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 95 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 900 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?

Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer samt personer med funktionsnedsättning eller någon form av beroende. Vi bedriver även förebyggande och uppsökande arbete och lägger stor vikt vid ett respektfullt bemötande.

Publiceringsdatum
2016-03-24

Arbetsuppgifter
Inom Vuxenavdelningens enheter finns såväl myndighetsutövning, boende/stöd i boendet och behandlingsenheter. I avdelningens värdegrund är kontinuitet, utveckling, bemötande, helhetssyn och arbetslust centrala begrepp.
Den enhet du kommer att arbeta på är UAE. Där vistas klienter under utrednings-och bedömningsperiod och återhämtning. Insatsen beviljas av socialsekreterare på vuxenavdelningen. Förutsättningen för vistelse på UAE är nykterhet och drogfrihet vid inskrivning och under vistelsen.

Idag består arbetsgruppen av en grupp behandlingsassistenter som arbetar dag/kvällstid och en grupp som bara arbetar vaken natt samt två socialrådgivare arbetar konstorstid.

Som behandlingsassistent på utrednings-och akutenheten är du delaktig i klienternas dagliga rutiner såsom städning, måltider, aktiviteter, kvällsmöted mm. Viss omvårdnad förekommer.
Arbetet är utformat efter varje individs individuella genomförandeplan. Detta kräver att du är väl insatt i de mål som varje individ har och du har också därigenom ett dokumentationsansvar.

Du tar även aktiv del i planeringen för klienterna tillsammans med övriga i arbetsgruppen. I detta ingår också att arbeta i samverkan med socialsekreterare, andra vårdgivare m fl.

Som behandlingsassistent är du medansvarig i de drogtester som görs på UAE.

Kvalifikationer
Behandlingsassistent, omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi ser gärna sökande med erfarenhet och kunskap av arbete med målgruppen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten ställer stora krav på förmåga till att arbeta självständigt dvs ta egna initiativ och fatta egna beslut utifrån verksamhetens behov. Tjänsten ställer också höga krav på samarbetsförmåga, ansvarstagande och flexibilitet.
Körkort med B-behörighet är ett krav.

ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings-och rekryteringshjälp i samband med denna annons

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Schema. Du anställs i ett årsarbetstidsavtal med rätt till heltid möjlighet till deltid. Årsarbetstid heltid 37 tim/v. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-05-02 , upphör: Vikariat 6 månader med ev. möjlighet till förlängning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-07
Ange följande referens när du ansöker: 41-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Staffan Bengtsson, Enhetschef

Facklig kontakt
Kommunal, Ronny Remse 035-138078
Marie Nilsson, Vision 035-18 37 76

Företag
Halmstads kommun, Vuxenavdelningen

Adress
Halmstads kommun, Vuxenavdelningen
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
2744669

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Vuxenavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Vuxenavdelningen: