Behandlingsassistent
Halmstads kommun, Vuxenavdelningen / Behandlingsassistentjobb / Halmstad
2014-09-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Behandlingsassistent" (publicerad 2016-09-13) ⬅️
Visa alla behandlingsassistentjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Vuxenavdelningen i Halmstad Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 94 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 800 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?
Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer samt personer med funktionsnedsättning eller någon form av beroende. Vi bedriver även förebyggande och uppsökande arbete och lägger stor vikt vid ett respektfullt bemötande.
Publiceringsdatum2014-09-16ArbetsuppgifterInom Vuxenavdelningens enheter finns såväl myndighetsutövning, boende/stöd i boendet och behandlingsenheter. I avdelningens värdegrund är kontinuitet, utveckling, bemötande, helhetssyn och arbetslust centrala begrepp.
På UAE vistas klienter under utrednings-och bedömningsperiod och återhämtning. Insatsen beviljas av socialsekreterare på vuxenavdelningen. Förutsättningen för vistelse på UAE är nykterhet och drogfrihet vid inskrivning och under vistelsen.
Idag består arbetsgruppen på UAE av fyra behandlingsassistenter som arbetar dag/kvällstid, tre behandlingsassistenter som arbetar vaken natt och två socialrådgivare som arbetar konstorstid. Du kommer att ingå i gruppen behandlingsassistenter som arbetar dag/kvällstid. Arbete på helger ingår i schemat
Som behandlingsassistent på utrednings-och akutenheten är du delaktig i klienternas dagliga rutiner såsom städning, måltider, aktiviteter, kvällsmöted mm. Viss omvårdnad förekommer.
Arbetet är utformat efter varje individs individuella genomförandeplan. Detta kräver att du är väl insatt i de mål var individ har och du har också därigenom ett dokumentationsansvar.
Du tar även aktiv del i planeringen för klienterna tillsammans med övriga i arbetsgruppen. I detta ingår också att arbeta i samverkan med socialsekreterare, andra vårdgivare m fl.
Som behandlingsassistent är du medansvarig i de drogtester som görs på UAE.
KvalifikationerBehandlingsassistent, omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi ser gärna sökande med erfarenhet och kunskap av arbete med målgruppen. vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten ställer stora krav på förmåga till att arbeta självständigt dvs ta egna initiativ och fatta egna beslut utifrån verksamhetens behov. Tjänsten ställer också höga krav på samarbetsförmåga, ansvarstagande och flexibilitet. Datavana är en merit.
Körkort med B-behörighet är ett krav.
ÖVRIGT
Tillsvidareanställning under förutsättning att beslut fattas i ärendet.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings-och rekryteringshjälp i samband med denna annons
Rekrytering sker fortlöpande
Arbetstider och omfattningHeltid / deltid. Schema. Du anställs i ett årsarbetstidsavtal med rätt till heltid möjlighet till deltid. Årsarbetstid heltid 37 tim/v. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enl. överenskommelse .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-30
Ange följande referens när du ansöker: 59-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Alne, vik.enhetschef
Facklig kontaktMarie Nilsson, Vision 035-18 37 76
Gunilla Oskarsson, SSR 035-13 67 27
Kommunal 035-13 80 78
FöretagHalmstads kommun, Vuxenavdelningen
AdressHalmstads kommun, Vuxenavdelningen
Box 153
30105 Halmstad
KontorsadressKyrkogatan 5 Halmstad
Jobbnummer 1998521
Observera att sista ansökningsdag har passerat.