Baxter söker erfaren Executive Assistant

Pharmarelations AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pharmarelations AB i Stockholm, Solna, Tyresö, Södertälje, Uppsala eller i hela Sverige

Baxter hjälper hälso- och sjukvårdspersonal och deras patienter med behandling av komplexa medicinska tillstånd, såsom cancer, blödarsjuka, kronisk njursvikt, immunbristsjukdomar samt akutsjukvård och trauma. Koncernen har totalt 44 500 anställda i världen med en omsättning på 70,1 miljarder SEK (USD 10,4 miljarder, 2006). Huvudkontoret ligger i Chicago, USA. I Norden omsätter Baxter 1,5 miljarder SEK och har 220 anställda, varav 122 i Sverige. Det nordiska huvudkontoret ligger i Kista.

Befattning:
Som Executive Assistant har du en viktig funktion i att ge administrativ support till ansvarig Senior Director och hans ställföreträdare. De är ansvariga för den personal inom företaget som arbetar med övervakningen av säkerheten för Baxter's läkemedel i EU-länderna samt i övriga Europa, Mellanöstern och Afrika.

I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för planering/koordinering av möten och researrangemang, mötessupport, underhåll av information i vissa databaser och register samt ge support på hemsidan. Vidare ansvarar du för att dokumentation hanteras på ett korrekt sätt samt upprätthåller ett väl fungerande informationsflöde i organisationen.

Som Executive Assistant kommer du att ha kontakt med olika funktioner och divisioner inom företaget, även globalt, samt externa samarbetspartners. Du kommer även driva egna projekt. Tjänsten är ny vilket kan ge möjligheter att utveckla befattningen och delta i utvecklingen av avdelningen beroende på din kompetens och erfarenhet. Tjänsten är placerad på kontoret i Kista där den aktuella chefsfunktionen är lokaliserad. Resor i tjänsten kan förekomma.

Publiceringsdatum
2008-01-30

Kvalifikationer
Du har relevant utbildning samt flerårig erfarenhet från arbete i liknande position. Det är ett krav att du besitter utmärkta administrativa färdigheter. Har du tidigare varit anställd på läkemedelsbolag eller har motsvarande erfarenhet är det meriterande.

Du har utmärkt kommunikativ förmåga samt talar och skriver svenska och engelska flytande. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet. Erfarenhet av databashantering och av Lotus Notes är meriterande. Du är självständig, noggrann, driven och tar gärna egna initiativ. Som person är du positiv, serviceinriktad med förmåga att bygga relationer och arbeta i team.

Välkommen att skicka in ditt CV och personligt brev till: rikard.lundgren@pharmarelations.se Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rikard Lundgren på e-post eller telefon 08-590 745 83. Ansökningar behandlas löpande. Sista ansökningsdag är 080213.

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare.

Ersättning
Heltid.

Så ansöker du
Vi tar emot ansökan via epost: rikard.lundgren@pharmarelations.se

Företag
PHARMARELATIONS AB
BOX 1064
16425 KISTA
Telefonnummer: 08-59074580

Kontorsadress
NORGEGATAN 2
KISTA

Jobbnummer
114395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pharmarelations AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pharmarelations AB: