Barnskötare till Rosenhillskolan

Huddinge Kommun / Barnskötarjobb / Huddinge
2018-07-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Barnskötare till Rosenhillskolan" (publicerad 2018-12-27) ⬅️


Visa alla barnskötarjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

I alla våra förskolor och skolor pågår ett arbete med en gemensam pedagogisk plattform. Barn och elever ska mötas av samma syn på pedagogiskt ledarskap och lärande, oavsett hur gamla de är eller var i kommunen de bor. Plattformen grundar sig i forskning och beprövad erfarenhet eftersom vi alltid strävar efter att arbeta med det som ger resultat.

Vi söker dig som vill vara en förebild och bidra till en hållbar samhällsutveckling. Du är öppen och välkomnande i mötet med andra, har mod att tänka nytt och drivkraft att omsätta tankarna till handling.

Läs mer om vår pedagogiska plattform på http://www.pedagoghuddinge.se/projekt-och-utveckling/pedagogisk-plattform/

Enhetsbeskrivning
Rosenhillskolan har ambitionen att bli ett kunskapscentrum för lärande utifrån ett specialpedagogiskt fokus - vill du vara en del av detta?
På Rosenhillskolan lär, utvecklar och lyfter vi de barn som har stora utmaningar med sig i livet. Vi är en skola som är specialiserad på att möta barn i behov av särskilt stöd och består av följande enheter:
Tal- och språkklasserna för elever med tal- och språkstörningsdiagnos åk 1-6 (SU-grupp).
ASD-klasserna för elever med NPF-diagnoser åk 1-6 (SU-grupp).
Rosenhillskolans högstadium gemensatm för våra elever i åk 7-9 på Tal och Språk och ASD (SU-grupp).
Sjukhusskolan för elever som är inskrivna för vård på Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge.
Rosenhillskolans grundsärskola som består av Lindskolan för elever med intellektuell funktionsnedsättning och autism samt vår nya enhet för elever med flerfunktionsvariation och intellektuell funktionsnedsättning.



Om arbetet
Våra särskilda undervisningsgrupper tar emot elever med språkstörningsdiagnos (vår Tal- och språkenhet) samt elever med NPF-diagnoser (vår ASD-enhet) Eleverna som går i våra särskilda undervisningsgrupper är i behov av en mindre verksamhet och stöd som på ett minutiöst sätt är anpassat för varje enskild individ.
Som barnskötare i våra SU-grupper ingår du i olika arbetslag, ett arbetslag på skoltid bestående av lärare och specialpedagog och ett på fritidstid där du tillsammans med övriga pedagoger ansvarar för att verksamheten under eftermiddagen anpassas så att varje elev får möjlighet till optimal utveckling. Du behöver vara väl insatt i fritidshemmets styrdokument och kan omsätta läroplanens mål i det praktiska arbetet. Ett fokusområde för dig är att arbeta med den sociala utvecklingen. För att vi ska lyckas krävs ett prestigelöst samarbete mellan alla pedagoger. Verksamheten ska utgå från beprövad erfarenhet och forskningsbaserade metoder för att skapa ett optimalt lärande och hålla hög kvalité Fortbildning och handledning sker kontinuerligt.


Publiceringsdatum
2018-07-11

Profil
Vi söker nu en barnskötare till våra mindre undervisningsgrupper för elever i behov av särskilt stöd i grundskolan. För att lyckas med uppdraget krävs att du har erfarenhet av arbete i mindre undervisningsgrupp i grundskolan.
Du har goda IT-kunskaper och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
För att lyckas med arbetet som barnskötare hos oss krävs god samarbetsförmåga, flexibilitet, prestigelöshet.
Som person är du trygg och har ett lågaffektivt förhållningssätt. Du är tydlig, lyhörd och van att anpassa ditt sätt att kommunicera efter rådande situation, du är positiv och lösningsfokuserad.
Du ser möjligheter och potential i varje individ och har förmåga att stå stabilt när konflikter uppstår.
Du har förmåga att entusiasmera och skapa goda relationer med elever, föräldrar och kollegor. Du har en vilja att utvecklas i din yrkesroll och håller dig a jour med aktuell pedagogisk forskning .
Du ska flera års erfarenhet av att ha arbetat med barn med diagnoser som t.ex Språkstörning, ADHD eller diagnoser inom autismspektrumet.
Meriterande är utbildning inom NPF/språkstörning.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Allmän visstidsanställning Heltid från och med 2018-08-13 till och med 2019-08-15 med möjlighet till fast anställning om erforderliga beslut fattas.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-05
Ange följande referens när du ansöker: BUF:2018:421
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrik Stridsberg 08-53535933

Företag
Huddinge kommun

Adress
Huddinge kommun
Barn- och utbildningsförvaltningen
14185 Huddinge

Kontorsadress
Gymnasietorget 1

Jobbnummer
4245822

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huddinge Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huddinge Kommun: