Barnsekreterare till Enheten för familjehem och kontaktstöd

Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Mölndal
2013-09-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Barnsekreterare till Enheten för familjehem och kontaktstöd" (publicerad 2018-09-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen i Mölndal

Mölndals stad är under stark tillväxt med drygt 61 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 5000 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet.

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens verksamheter och är organiserad i verksamhetsområden utifrån barn och unga, familjerätt, ekonomiskt bistånd, vuxen samt arbetsmarknads- och integrationsfrågor. Till detta kommer även en administrativ stab.

Barnsekreterare till Enheten för familjehem och kontaktstöd, Verksamhetsområde Barn och familj

Enheten består av två grupper där en av grupperna arbetar med familjehemsplacerade barn och ungdomar. Gruppen består av fyra barnsekreterare och fyra familjehemssekreterare. En av våra barnsekreterare ska vara föräldraledig och vi behöver därför en vikarie.

Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se

Publiceringsdatum
2013-09-24

Arbetsuppgifter
Arbetet är varierande och innebär att följa ett placerat barns utveckling, genomföra överväganden och omprövningar, utreda och genomföra vårdnadsöverflyttningar, utreda hemtagningsbegäran, vid behov genomföra LVU-utredningar samt ha kontakt med barnets biologiska föräldrar. Arbetet sker i nära samarbete med familjehemssekreterarna samt med socialsekreterarna på utredningsenheten.

Kvalifikationer
Du ska ha socionomexamen och gärna kunskap om barns utveckling. Det är önskvärt att du har erfarenhet av familjehemsarbete eller utredningsarbete barn och unga. Det är viktigt att du är lyhörd och inkännande, har god samarbetsförmåga, goda kunskaper inom relevant lagstiftning samt lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Arbetet är självständigt men du måste ha förmåga att arbeta i team.

Kommunen har ordinarie BBiC-licens och vi ser gärna att du har erfarenhet av BBiC. Det är bra om du har kunskap om Kälvestensintervjun.

Då familjehemmen oftast ligger utanför kommunen erfordras körkort.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-02-01 Med ev. möjlighet till förlängning., upphör: 2014-12-31

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-09
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
Ange följande referens när du ansöker: A352517
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Britt Uddgren, Enhetschef 031-315 11 71

Facklig kontakt
Birgitta Bergqvist, Facklig företrädare för SACO 031-315 10 95
Helen Eriksson, Facklig företrädare för Vision 031-315 11 29

Företag
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Jobbnummer
1660753

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen: