Barnsekreterare, Familjehemsenheten
Ljusdals kommun / Administratörsjobb / Ljusdal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ljusdal,
Nordanstig,
Hudiksvall,
Bollnäs,
Söderhamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ljusdals kommun i Ljusdal,
Hudiksvall,
Bollnäs,
Ånge,
Ockelbo eller i
hela Sverige Arbetsplats
Vi vill öka stödet till barn och ungdomar i familjehem och deras föräldrar och förstärker därför egen förstärkt familjehemsvård. Var med från början!
Barnens behov är i fokus och utgångspunkten är att barn ska bli lyssnade på, göras delaktiga och få information. Familjehemsenheten består idag av 5,5 socionomer. Vi vill nu ytterligare öka vår barntid i arbetet. Därför ökas antalet barnsekreterare eftersom en av oss ska arbeta i projekt om förstärkt familjehemsvård.
Vi arbetar nära varandra utifrån samlad kompetens och personlighet. Ambitionsnivån är hög vilket innebär att humorn är viktig för att få balans i detta komplexa arbete. Vi prioriterar möten med barn, familjehem och föräldrar. Arbetet är varierande, utvecklande och utmanande. Till vår hjälp finns kvalificerad administratör.
Publiceringsdatum2018-07-10Dina arbetsuppgifterNär man är barnsekreterare är huvuduppdraget att samtala med barnet och ansvara för utredningar och överväganden. En viktig del av uppdraget är arbetet med barnens föräldrar och övriga nätverk. Teamarbete inom enheten och övriga socialtjänsten ingår i uppdraget liksom samverkan med förskola, skola, BuP, habilitering mm. I uppdraget ingår att åka på hembesök oavsett var i landet familjehemmet är beläget. Arbetet innebär ibland oregelbundna arbetstider. Dokumentation ingår i tjänsten. Vi arbetar i verksamhetssystemet Treserva och med BBIC:s alla delar i såväl utredning som verkställighet.
Kvalifikationer/utbildning
Socionomexamen. Erfarenhet av myndighetsutövning och utredningsarbete inom området barn och unga i första hand. Du måste ha kunskap om SoL och LVU. Vi ser det som en fördel om du har utbildning i BBIC, i Signs of Safety eller systemteori. En förutsättning är att du har lätt att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Positivt är om du har erfarenhet att kommunicera med tolk. Arbetet ställer krav på att du kan vara flexibel, samarbetsinriktad men också drivande. Vi ser gärna att du som sökande är tydlig, engagerad och noggrann. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För detta arbete krävs att du uppvisar registerutdrag från Rikspolisstyrelsen.
Övrig informationVi har stöd av administratör. Vi stöd av ett nära chefskap och en specialistsocionom knuten till enheten. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete och satsar på vidareutbildning utifrån vår kompetensplan. Efter att ha jobbat hos oss i några år kan du räkna med en längre utbildning på magisternivå el psykoterapeutisk inriktning. Särskilda lönesatsningar pågår. Vi har bl a friskvårdspeng och möjlighet att växla in semestertillägg mot extra semesterdagar samt ett generöst flextidsavtal. Extern handledning är en självklarhet för oss. Provtjänstgöring kan tillämpas. Körkort krävs.
Varaktighet och Sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning fr. o. m. 180901.
Heltid.
Upplysningar lämnas av
Enhetschef Marie K Larsson, nås via växeln 0651-180 00
Facklig kontaktFackliga kontaktpersoner nås via växeln 0651-180 00
Sista ansökningsdag
2018-08-15
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Ljusdals kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen.
Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er
därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning fr. o. m. 180901
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Larsson
marie.k.larsson@ljusdal.se 0651-188 51
FöretagLjusdals kommun
AdressLjusdals kommun
Norra Järnvägsgatan 21
82780 Ljusdal
KontorsadressNorra Järnvägsgatan 21
Jobbnummer 4247905
Observera att sista ansökningsdag har passerat.