Barnombudsmannen söker en medarbetare
Barnombudsmannen / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Barnombudsmannen i Stockholm Barnombudsmannen söker en medarbetare med uppgift att stödja planering och ledning dnr 1.6: 0780/12
I Sverige lever 2 miljoner barn och ungdomar under 18 år. Som alla andra i vårt samhälle påverkas deras liv av beslut som fattas av makthavare och tjänstemän. Barnombudsmannen är en statlig myndighet med uppdrag att företräda barns och ungas rättigheter utifrån FN:s konvention om barnets rättigheter. Vi har regelbunden dialog med barn och unga för att få kunskap om deras villkor och vad de tycker i aktuella frågor. Vi bevakar och driver på genomförandet av barnkonventionen i kommuner, landsting/regioner och myndigheter. Barnombudsmannen informerar, bildar opinion och föreslår förändringar i lagar och förordningar i frågor om barns och ungas rättigheter. Myndigheten har cirka 20 medarbetare som arbetar från kontoret som är centralt beläget i Stockholm. Barnombudsman och myndighetschef är Fredrik Malmberg sedan 2008.
Vi söker en medarbetare med uppgift att stödja planering och ledning
Du ska på en operativ nivå, i nära samarbete med chefer och kollegor, utveckla och driva vårt sätt att arbeta med planering och styrning av vår verksamhet. Bland arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
Följa upp myndighetens målplan och bistå med utvärderingar av resultat.
Ansvara för att hålla samman arbetet med myndighetens resultatredovisning.
Planera och hantera förfrågningar som rör myndighetschefens medverkan.
Planera och stödja genomförande av möten och utbildningar.
Skapa och uppdatera scheman som stödjer verksamhetens genomförande.
Bistå ledningsgruppen i dess arbete och ansvara för ledningens planeringsinstrument.
Samverka med övriga medarbetare på den administrativa enheten för att stödja verksamhetens genomförande.
Publiceringsdatum2012-09-06KvalifikationerTidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
God datorvana, bra kunskap i Office-paketet samt layoutprogram.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.
Kunskaper inom planering och tillhörande systemstöd är meriterande men inget krav.
Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Dina personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som tycker om att arbeta målinriktat med hög grad av flexibilitet. Du har stort intresse för barns och ungas situation och en god orientering om samhällets instanser på området.
Du är noggrann, strukturerad och har intresse för detaljer och siffror. Du har god analytisk förmåga och trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp.
Praktiska upplysningar
Anställningen är visstidsanställning på heltid med tillträde snarast och till 2013-02-28. Förlängning sker under förutsättning att Barnombudsmannen beviljas erforderliga medel för 2013. Tjänsten är placerad på den administrativa enheten.
För mer information, kontakta:
Maud Götherström Hållbus, personalhandläggare tel 08-692 29 76
Christopher Carlsson, facklig företrädare SACO tel 08-692 29 67
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
TillträdeSnarast
ErsättningFast lön
Individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-28
Så ansöker duVi vill ha din ansökan senast 28 september 2012 märkt med dnr 1.6:0780/12 till Barnombudsmannen, Box 22106, 104 22 Stockholm eller med e-post till info@Barnombudsmannen.se
Välkommen med din ansökan!
Ange följande referens när du ansöker: 1.6:0780/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@Barnombudsmannen.se
FöretagBarnombudsmannen
AdressBarnombudsmannen
Box 22106,
10422 STOCKHOLM
KontorsadressNorr Mälarstrand 6
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6922950
Faxnummer: 08-6546277
E-postadress:
info@barnombudsmannen.se Jobbnummer 1334134
Observera att sista ansökningsdag har passerat.