Barn-ungdomskultursekreterare
Skövde kommun, Kulturförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, Kulturförvaltningen i Skövde Kulturförvaltningen i Skövde ansvarar för ett brett kulturutbud i kommunen. Basen finns i vårt fina kulturhus mitt i centrum med bland annat bibliotek,
konsthall/konstmuseum, teater, bio och evenemangslokaler. Stadsmuseet och musikskolan hör också till våra verksamheter.
Kulturnämnden prioriterar kultur för barn och unga. Sedan en tid tillbaka har olika samarbetsprojekt för och med ungdomar startat.
Din arbetsplats blir i Kulturhuset
ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER
Du tycker att kultur för och med barn och unga är viktigt och vill få fler att delta och påverka verksamheterna. Du har ansvar för samordning och utveckling. I dina uppgifter ingår också att fördela arrangörsstöd och strategiskt utveckla barn- och ungdomskulturplanen i samarbete med andra förvaltningar. Du ansvarar för UKM m.fl. arrangemang.
Publiceringsdatum2007-11-27KvalifikationerHögskoleexamen inom kulturvetarområdet eller bibliotekarieexamen.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Förmåga och vilja att driva projekt
Förmåga att samarbeta och knyta kontakter.
Erfarenhet av liknande arbete är meriterande.
Anställningstyp/arbetstiderTillsvidare (2008-02-01 el efter överenskommelse)
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: Halvtid. Ange löneanspråk.
KontaktGunilla Ceder, Kulturchef , 0500-49 84 44
Så ansöker duAnsök via vår Webb-plats:
http://www.offentligajobb.se/cv/cv/default.aspx?oj=true&EmployerAddID=105093Skövde kommun tar enbart emot ansökningar via ovanstående länk!
Sista ansökningsdag 2007-12-31
Ange följande referens när du ansöker: 105093
FöretagSkövde kommun, Kulturförvaltningen
Skövde kommun
54183 Skövde
Mer information på
http://www.skovde.se Jobbnummer 67645
Observera att sista ansökningsdag har passerat.