Barn och Utbildningsförvaltningen söker kvalificerad nämndsekret

Eslövs kommun, Administrativa funktionen / Administratörsjobb / Eslöv
2015-03-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Barn och Utbildningsförvaltningen söker kvalificerad nämndsekret" (publicerad 2016-02-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Eslöv, Kävlinge, Höör, Lund, Svalöv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eslövs kommun, Administrativa funktionen i Eslöv

Eslöv är en populär bostadsort med närmare 32 000 invånare, belägen i Öresundsregionen. I Eslöv är det nära till det mesta, inte minst tack vare de goda tågförbindelserna med övriga delar av Skåne och Köpenhamn. I kommunen finns småstadens lugn, närhet och levande landsbygd, men också tillgång till kultur och affärsutbud.

I Eslövs kommun tar vi tillvara alla medarbetares kompetens, oavsett olikheter. Kommunen är certifierad enligt standarden Investors in People, IiP, som förenar verksamhetsutveckling med delaktighet och utveckling för medarbetarna.

Från och med den 1 januari 2015 gäller Rökfri arbetstid på alla arbetsplatser inom Eslövs kommun.

Förvaltningen Barn och Utbildning består av fyra avdelningar; Grundskoleavdelningen, Förskoleavdelningen, Gymnasie- och vuxenutbildningen och Resursavdelningen.

Samverkan mellan de olika verksamhetsavdelningarna och med externa aktörer kring förebyggande insatser för grupper och enskilda barn är en självklarhet i vår verksamhet. Alla barn, oavsett förutsättningar har rätt att utvecklas och nå kunskapsmålen.

Huvudinriktningen är att verksamheten inom Barn och Utbildning ska bygga på en vetenskaplig grund. Vår vision lyder "Alla elever i Eslövs kommun ska ha behörighet till ett högskoleförberedande- eller yrkesprogram i gymnasiet samt ha en god självkänsla och ett gott självförtroende".

För att nå de uppsatta målen är personalen den absolut viktigaste resursen och medarbetarnas engagemang och kompetens avgörande framgångsfaktorer.

Den administrativa funktionen samlar olika administrativa tjänster inom Barn och Utbildning och utgör ett stöd för verksamheten och den politiska organisationen.

Publiceringsdatum
2015-03-30

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare ansvarar du för nämndsadministrativa uppgifter till två de nämnderna inom Barn- och utbildningsförvaltningen: Barn och familjenämnden och Gymnasie och vuxenutbildningsnämnden. Barn och familjenämnden hanterar frågor som rör förskola, grundskola samt socialtjänst för barn och ungdom. Gymnasie och vuxenutbildningsnämnden ansvarar för frågor som rör gymnasie- och vuxenutbildning.

Arbetet innebär upprättande av kallelser, protokollsskrivning samt övrigt stöd till ordförande och förvaltningschef i ärendehantering och nämndadministration. Nämndsekreteraren deltar vid nämndsammanträden, arbetsutskottsammanträden samt vid ordförandeberedningar. Utöver sekreteraruppdraget ingår även utveckling och kvalitetssäkring av administrativa rutiner för nämndsarbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har juridisk eller samhällsvetenskaplig högskoleutbildning, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet från kvalificerat administrativt arbete inom offentlig förvaltning. Du har goda kunskaper om förvaltnings- och kommunallagen och kan kommunicera väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med digitala ärende- och dokumenthanteringssystem.
Arbetet kräver att du har förmåga att arbeta med många olika uppgifter samtidigt och periodvis i ett högt tempo, vi ser därför att du är serviceinriktad, strukturerad, stresstålig och kvalitetsmedveten. För att lyckas med uppdraget är det viktigt att du har integritet och förmåga att samverka med andra personer.

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Aditro support.

Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Kvällstjänstgöring en till två kvällar per månad ingår i tjänsten, då nämndsmötena oftast hålls under sen eftermiddag-kväll. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-07-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-14
Ange följande referens när du ansöker: A461874
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Gavare, Administrativ chef 0413-628 71

Facklig kontakt
Ann-Catrine Hellman, Vision 0413-620 00

Företag
Eslövs kommun, Administrativa funktionen

Adress
Eslövs kommun, Administrativa funktionen
Eslöv
24180 ESLÖV

Kontorsadress
24180

Jobbnummer
2227243

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eslövs kommun, Administrativa funktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eslövs kommun, Administrativa funktionen: