Backofficemedarbetare till Treasury Operations

SJR / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SJR söker för kunds räkning en handläggare till gruppen Treasury Operations. Vår kund erbjuder bank- och försäkringstjänster för privatpersoner och företag. Kunden sitter i ljusa och fräscha lokaler på Gärdet. Uppdraget är med start omgående och ca 8 månader framåt.

Publiceringsdatum
2018-05-25

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att sköta administrationen av finansiella transaktioner, det vill säga post-trade process för olika finansiella instrument såsom räntederivat och penningmarknadstransaktioner. Dessutom hanterar gruppen Bankens och Hypoteks emissioner, samt Collateral inom CSA.

Bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet sedan tidigare av:

• Settlement finansiella transaktioner

• Bekräftelsehantering

• Hantering av Collateral (CSA)

• Emissionshantering

• Systemkunskap: VPC, WSS, SWIFT, TriResolve, MarkitWire, DTCC

Övrig information

Ovanstående är ett konsultuppdrag med start omgående och ca 8 månader framåt. Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan redan idag så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Levin, 08-407 55 70.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Levin emma.levin@sjr.se Telefonnummer: 08-407 55 70

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4165897

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: