Backofficemedarbetare som vill ta nästa karriärsteg

Talents of Sweden / Butikssäljarjobb / Stockholm
2017-06-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Backofficemedarbetare som vill ta nästa karriärsteg" (publicerad 2017-06-19) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Talents of Sweden i Stockholm, Solna, Sollentuna, Uppsala, Göteborg eller i hela Sverige

Har du ett stort intresse för värdepapper? Är du dessutom självgående och älskar att "ligga steget före" i ditt arbetssätt som du självständigt får planera? Vill du vara med på en spännande resa hos ett företag som ligger i framkant? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!

Din utmaning

I rollen som backofficemedarbetare kommer du vara en viktig och betydande pusselbit i verksamheten och du blir en del av processen att ta hem den idag outsourcade backofficeavdelningen till företaget. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att ha ansvar för den administrativa hanteringen av värdepappershandel, registrering av in- och utbetalningar och hantering av Corporate Action. Utöver detta ska du dagligen uppmärksamma situationer som kan uppstå och ta egna initiativ för att lösa dessa. Rollen innebär mycket frihet under ansvar och det väger därför tungt att du är duktig på att planera och strukturera din tid.

Är detta du?

För att trivas som backofficemedarbetare bör du vara självgående och älska att få vara med och bidra till struktur och effektivisering. Du kommer att vara spindeln i nätet och ha många uppgifter på gång samtidigt. Då bolaget är måna om att backofficerollen skall vara både rolig och utmanande finns det stora utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Vi söker dig som:

Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har ett stort intresse för värdepapper.
Är strukturerad, organiserad samt duktig på att planera din dag själv.
Har goda kunskaper i både svenska och engelska.
Är duktig på Officepaketet och har lätt för att sätta dig in i nya system.

Publiceringsdatum
2017-06-17

Företaget
Vår kund är ett partnerägt bolag verksamt inom branschen för finansiella produkter och tjänster. Organisationen ligger i framkant vad gäller digitala lösningar och effektivisering av backofficeavdelningen. De är baserade i nya, fräscha lokaler mycket centralt i Stockholms innerstad.

Företaget är en ledande nordisk kapitalförvaltare som utmanar marknaden genom att specialiserat leverera absolut avkastning till institutioner, företag och förmögna privatpersoner. Som anställd erbjuds du förutom en utvecklande och entrepenöriell arbetsmiljö, mycket flexibla arbetstimmar.

Talents of Sweden

Vi är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade ekonomer och företag. Att söka denna tjänst genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling - både nu och i framtiden.

Välkommen att kontakta Veronica Camaj Ericson på telefon 073 939 62 27 eller på veronica.camaj@talentsofsweden.se vid frågor angående tjänsten eller oss på Talents of Sweden.

Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan!



Sökord: Backoffice, Fonder, Finans, Bank, Analys, Administration

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-17
Ange följande referens när du ansöker: tos251
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Talents of Sweden

Adress
Talents of Sweden
Engelbrektsplan 2
11434 Stockholm

Kontorsadress
Engelbrektsplan 2

Jobbnummer
3562492

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Talents of Sweden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Talents of Sweden: