Backofficemedarbetare / Account Manager sökes!

Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca: 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca: 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Nu söker vi på Adecco Finance & Legal en Account Manager inom värdepapper för långt uppdrag hos storbank!

Publiceringsdatum
2010-11-23

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med olika typer av emissionsuppdrag för utländska banker. Häri ingår bl.a. emittering av strukturerade produkter, börsnotering, uppföljning av värdepapper, fakturering och att ta fram statistikrapporter. Tjänsten innehåller mycket kontakter med kunder, alla utländska.

Erfarenheter
Tjänsten som Account Manager, ställer krav på kunskap och framför allt intresse om värdepapper och aktiemarknaden. Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskolenivå och behärskar Engelska, flytande i tal och skrift.
Det är en stor fördel om du har erfarenhet från arbete med värdepapper.

Dina personliga egenskaper
För att passa i rollen krävs att du är noggrann och strukturerad samtidigt som du är service- och kundinriktad. Du tål stress och kan ha många bollar i luften samtidigt, har stor samarbetsförmåga och är social och utåtriktad.
Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher! Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.
Vi erbjuder
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Konsultrollen kommer att ge dig många nya erfarenheter, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Fakta om anställningen
Tjänsten som backofficemedarbetare/Account Manager ska tillsättas snarast och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider. Uppdraget kan eventuellt innebära anställning hos kunden.
Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om tjänsten kontakta Konsultchef Carina Lidenklint på 08-598 986 04
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Carolin Gullberg på tel:08-598 986 03 eller carolin.gullberg@adecco.se
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
784603

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm: