Backofficemedarbetare
Adecco, Office & HR, Stockholm / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Järfälla eller i
hela Sverige Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Nu söker Adecco Finance & Legal en backofficemedarbetare med intresse för finans till en av våra kunder i centrala Stockholm
Publiceringsdatum2010-07-16Dina arbetsuppgifterArbetet kommer att innebära flera ansvarsområden både högt och lågt. Du kommer bland annat att arbeta med värdepappersadministration av både svenska och utländska instrument, affärsregistrering, derivatadministration, corporate actions, fondadministration, värdepapperslån med mera. Arbetet präglas av en hög servicenivå både internt och externt, något du bland annat kommer i kontakt med genom kundtjänst.
ErfarenheterVi söker dig som har tidigare erfarenhet från följande områden; fondadministration, derivat/optionsadministration, aktieadministration, corporate actions, corporate finance administration och kunskaper i kontering. Du har även ett intresse för finansmarknaden.
Meriterande är om du har kännedom om dessa system; AbaSec-system, Oasys och Visma XOR. Även tidigare erfarenhet av backofficearbete på bank eller värdepappersbolag ses som positivt.
Givetvis talar du flytande svenska och engelska.
Dina personliga egenskaperFör att passa för rollen krävs att du är en serviceminded person som gillar att jobba i team. Du är stresstålig och självgående med positiv attityd. Vidare är du noggrann och klarar av att ha en ojämn arbetsbelastning.
Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher! Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.
Vi erbjuder
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden! Konsultrollen kommer att ge dig massa ny erfarenhet, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät!
Vi tycker att det är viktigaste är att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Fakta om anställningen
Tjänsterna som backofficemedarbetare ska tillsättas omgående. De avser heltid och förväntas pågå under hösten. För rätt person finns eventuell möjlighet till anställning hos kund.
Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om tjänsten kontakta Jesper Ohlsson på tel: 08-598 986 20
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Sofia Wigzell på te. 08- 598 982 37.
Välkommen att söka!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco, Office & HR, Stockholm
AdressAdecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 695570
Observera att sista ansökningsdag har passerat.